Depesze

Tele-Fonika: Kable za 35 mln zł dla metra w Warszawie i Londynie
2014-09-22  |  07:48

Tele-Fonika Kable poinformowała, że wartość dostaw specjalnych przewodów dla metra w Londynie i Warszawie sięgnęła w tym roku 35 mln zł.

Realizowany obecnie kontrakt nie jest pierwszym, jaki polska spółka zawarła z londyńskim metrem.

W naszym krakowskim zakładzie przez dwa lata prowadziliśmy intensywne prace konstrukcyjne i projektowe, aby przygotować taki produkt, który spełni parametry techniczne, jakich oczekiwali Brytyjczycy – podkreśla Ryszard Pilch, prezes Tele-Fonika Kable. – Było warto. Nasze przewody przeszły pomyślnie testy na nierozprzestrzenianie się płomienia, gęstość dymu oraz opadające płonące cząstki.
 
Światłowody w powłoce bezhalogenowej spółka dostarcza natomiast na potrzeby budowy głównego tunelu II nitki warszawskiego metra. Główne dostawy dla konsorcjum budującego podziemna kolej w stolicy dotyczyły jednak specjalistycznych kabli średniego i niskiego napięcia.


Spółka zapowiada, że chce nie tylko poszerzać współpracę z operatorami linii metra, ale też systematycznie rozbudowywać ofertę swoich produktów – dostosowanych do specyficznych zastosowań.

– Dostarczamy rozwiązania techniczne, które znajdują zastosowania od pól wydobywczych na Syberii, przez londyńskie metro, liczne porty lotnicze aż po podmorskie pola wydobywcze gazu i ropy w Brunei. To zasługa technologii wytwarzania naszych kabli, która zapewnia najwyższą dostępną w naszej branży jakość – ocenia prezes Pilch.

Tele-Fonika Kable jest trzecim producentem kabli w Europie. Do grupy stworzonej przez Bogusława Cupiała należy też 70 proc. krajowego rynku produkcji kabli i przewodów izolowanych o wartości szacowanej łącznie na około 5 mld złotych rocznie. Większość, bo aż 66 proc. produkcji jest eksportowana do blisko 80 krajów.
 
(Newseria Inwestor)

Czytaj także

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych, wynikowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Bankowość

PKO Bank Polski szuka nowoczesnych rozwiązań w zakresie bankowości. Na wsparcie mogą liczyć najbardziej innowacyjne start-upy

Polska bankowość przoduje w Europie pod względem innowacji, ale dalsze inwestycje w nowoczesne rozwiązania to dla banków kwestia być albo nie być na rynku – podkreślają przedstawiciele PKO Banku Polskiego. Dlatego bank chce szukać innowacyjnych pomysłów w zakresie finansów wśród start-upów. 1 października ruszy druga edycja programu akceleracyjnego MIT Enterprise Forum. W jego ramach ścieżka „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” jest dedykowana start-upom, których pomysły obejmują rozwiązania finansowe związane z płatnościami, bankowością mobilną i internetową, bezpieczeństwem i inwestycjami.

Firma

Na koniec roku rynek usług w chmurze może być wart 600 mln zł. Rozwój napędzają małe i średnie firmy

Rozwiązania chmurowe to najszybciej rosnący segment rynku informatycznego w Polsce. Coroczny wzrost na poziomie ok. 20 proc. powoduje, że na koniec tego roku wartość rynku może sięgnąć 600 mln zł – szacuje Oktawave. Wydatki firm na usługi cloudowe stanowią coraz większą część budżetów na IT. Do chmury przekonała się już część dużych przedsiębiorstw, ale to sektor MŚP będzie napędzał rynek.

Waluty

J. Borowski: ostatnie wypowiedzi Donalda Trumpa obniżają wiarygodność Rezerwy Federalnej i są bardzo niedobre

Listopadowe wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych w coraz większym stopniu oddziałują na rynki finansowe. Poglądy gospodarcze kandydatki demokratów Hillary Clinton są w zasadzie znane, wystawionego przez republikanów Donalda Trumpa – niekoniecznie. Zdaniem Jakuba Borowskiego z banku Crédit Agricole jego wypowiedzi podczas ostatniej debaty telewizyjnej były bardzo niedobre, bo de facto podważały wiarygodność amerykańskiej Rezerwy Federalnej.

Patronat Newserii

Gospodarka

NBP: Polska pnie się w górę rankingu globalnej konkurencyjności. Problemem wciąż jest skomplikowany system podatkowy i współpraca między ludźmi

Polska poprawia swoją konkurencyjność – wynika z „Globalnego raportu konkurencyjności 2016–2017” Narodowego Banku Polskiego. Największą barierą są skomplikowane przepisy podatkowe. Słabiej wypadamy pod względem dostępności do finansowania dla małych i średnich przedsiębiorstw i w zakresie finansowania ryzykownych inwestycji. Obszarem, który wymaga bardzo głębokiej przebudowy, jest kwestia kapitału społecznego, a w szczególności współpracy między ludźmi w ramach organizacji i poszczególnymi firmami – przekonuje Piotr Boguszewski, współautor raportu.