Depesze

Tele-Fonika: Kable za 35 mln zł dla metra w Warszawie i Londynie
2014-09-22  |  07:48

Tele-Fonika Kable poinformowała, że wartość dostaw specjalnych przewodów dla metra w Londynie i Warszawie sięgnęła w tym roku 35 mln zł.

Realizowany obecnie kontrakt nie jest pierwszym, jaki polska spółka zawarła z londyńskim metrem.

W naszym krakowskim zakładzie przez dwa lata prowadziliśmy intensywne prace konstrukcyjne i projektowe, aby przygotować taki produkt, który spełni parametry techniczne, jakich oczekiwali Brytyjczycy – podkreśla Ryszard Pilch, prezes Tele-Fonika Kable. – Było warto. Nasze przewody przeszły pomyślnie testy na nierozprzestrzenianie się płomienia, gęstość dymu oraz opadające płonące cząstki.
 
Światłowody w powłoce bezhalogenowej spółka dostarcza natomiast na potrzeby budowy głównego tunelu II nitki warszawskiego metra. Główne dostawy dla konsorcjum budującego podziemna kolej w stolicy dotyczyły jednak specjalistycznych kabli średniego i niskiego napięcia.


Spółka zapowiada, że chce nie tylko poszerzać współpracę z operatorami linii metra, ale też systematycznie rozbudowywać ofertę swoich produktów – dostosowanych do specyficznych zastosowań.

– Dostarczamy rozwiązania techniczne, które znajdują zastosowania od pól wydobywczych na Syberii, przez londyńskie metro, liczne porty lotnicze aż po podmorskie pola wydobywcze gazu i ropy w Brunei. To zasługa technologii wytwarzania naszych kabli, która zapewnia najwyższą dostępną w naszej branży jakość – ocenia prezes Pilch.

Tele-Fonika Kable jest trzecim producentem kabli w Europie. Do grupy stworzonej przez Bogusława Cupiała należy też 70 proc. krajowego rynku produkcji kabli i przewodów izolowanych o wartości szacowanej łącznie na około 5 mld złotych rocznie. Większość, bo aż 66 proc. produkcji jest eksportowana do blisko 80 krajów.
 
(Newseria Inwestor)

Czytaj także

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych, wynikowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Transport

Lufthansa widzi duży potencjał rozwoju w lotach długodystansowych i chce rozwijać siatkę egzotycznych połączeń

Linie lotnicze Lufthansa dostrzegają znacznie większy popyt na podróże długodystansowe. Obecnie samoloty przedsiębiorstwa latają 23 tysiące razy w tygodniu do 316 destynacji w 101 krajach. Jak twierdzi Frank Wagner, country manager Lufthansa Group w Polsce, kierunki podróży Polaków przenoszą się z Europy do bardziej egzotycznych miejsc. Jednym z najbardziej popularnych kierunków wybieranych przez Polaków jest Tampa na Florydzie.

Prawo

W 2020 roku nakłady na badania i rozwój mają sięgnąć 1,7 proc. PKB. Pomogą rozwiązania z małej i dużej ustawy o innowacyjności

Zwiększenie nakładów na badania i rozwój z 0,94 proc. do 1,7 proc. PKB będzie możliwe, ale trzeba do tego zachęcić prywatne firmy – wskazuje wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Dzięki proponowanym zmianom w przepisach inwestycje w innowacje mają być bardziej opłacalne. Rząd chce także ułatwić współpracę biznesu z nauką. O ile mała ustawa, która wejdzie w życie w przyszłym roku, ma charakter punktowy, o tyle duża, nad którą trwają prace, zdecydowanie bardziej systemowy.

Handel

Kiełba w Gębie poprzez sprzedaż akcji chce pozyskać środki na rozwój sieci. Firma korzysta z portalu equity crowdfundingowego

Sieć grill barów Kiełba w Gębie planuje jesienią otwarcie nowego punktu w Warszawie. W przyszłym roku chce też wejść do innych miast w Polsce. W przyszłości firma nie wyklucza rozwoju franczyzy i ekspansji zagranicznej. Aby przyspieszyć ogólnopolski rozwój, spółka chce pozyskać 400 tys. zł przez sprzedaż swoich akcji na platformie equity crowdfundingowej Beesfund. Akcja ma trwać dwa miesiące, w ciągu trzech tygodni zebrano ponad 70 tys. zł.

Przemysł

Branża meblarska rośnie w siłę. Polskie meble cenione na rynkach europejskich

Dobra sytuacja branży meblarskiej. Rośnie produkcja i eksport. Szacuje się, że w skali roku branża urośnie o ok. 13 proc., a eksport przekroczy 9 mld euro. Najważniejsze dla polskich producentów są kierunki europejskie, przede wszystkim Europa Zachodnia. Presja cenowa związana z importem tańszych płyt wiórowych z Białorusi i Ukrainy wymusza obniżenie cen, ale niższe ceny materiałów z nawiązką nam to rekompensują – przekonuje Michael Wolff, prezes Grupy Pfleiderer.