News powiązane z Vistula
2017-12-12 | 06:15
Handel
W 2022 r. rynek modowy w Polsce osiągnie wartość ponad 43 mld zł. To coraz bardziej perspektywiczna branża dla młodych ludzi
Polskie firmy odzieżowe nie boją się rywalizacji nawet na zagranicznych rynkach i nie mają wobec zachodniej konkurencji kompleksów. Według prognoz PMR rynek odzieży i obuwia w Polsce w 2022 roku osiągnie wartość 43,2 mld zł. Także globalnie staje się coraz większą siłą gospodarczą. Sukcesy krajowych firm powodują, że branża ta przyciąga coraz więcej młodych osób, które wybierają tę ścieżkę kariery.
2016-10-17 | 06:50
Firma
Polska zbyt wolno awansuje w rankingach innowacyjności. Duże firmy muszą się uczyć od start-upów
Polska jest w ogonie państw europejskich pod względem innowacyjności, zajmując dopiero 22. miejsce w rankingu Komisji Europejskiej. W ostatnim globalnym rankingu awansowała jednak o siedem pozycji, na 39. miejsce. Zdaniem Witolda Orłowskiego, rektora Akademii Vistula, innowacyjność to nie wynalazek, ale stan umysłu, czyli gotowość do myślenia o zupełnie nowych rozwiązaniach i do podejmowania ryzyka. Tego duże firmy muszą się uczyć od start-upów.
2016-07-06 | 06:45
Rynki zagraniczne
Prof. Orłowski: Rynki będą bardzo uważnie obserwować najbliższe posunięcia NBP i Rady Polityki Pieniężnej
Po ogłoszeniu wyników referendum w Wielkiej Brytanii zarówno wewnętrzna, jak i zewnętrzna sytuacja Polski skomplikowała się – uważa prof. Witold Orłowski, ekonomista. Jego zdaniem rynki będą bardzo uważnie obserwować najbliższe decyzje NBP i Rady Polityki Pieniężnej. Obie instytucje muszą zdobyć ich zaufanie, więc ewentualne decyzje powinny być ostrożne i głęboko przemyślane.
2015-01-19 | 10:00
Handel
Spółki odzieżowe poprawiają rentowność i w dalszym ciągu mają potencjał do zwyżek kursu
Firmy odzieżowe osiągają lepsze wyniki sprzedaży, co przekłada się na wzrosty cen akcji. Dla inwestorów szczególnie atrakcyjne są spółki Bytom, Monnari czy Solar. Sektorowi sprzyja rynek najemcy, czyli otwieranie nowych centrów handlowych, co przyczynia się do ekspansji takich firm. Inwestorzy będą jednak w najbliższym czasie oczekiwać dostarczania zysków, pozytywnego cashflow, a niekiedy dywidendy. Nie wszystkie firmy spełniają te oczekiwania. Niewielka stagnacja w wynikach spółki LPP wywołana sytuacją na Wschodzie w ciągu ostatnich 12 miesięcy skutkowała dwucyfrowym spadkiem wartości akcji.
2014-08-21 | 10:00
Handel
M. Stebakow (DM Banku BPS): Wojas, Bytom, Monnari i Gino Rossi mają największy potencjał wzrostu wyników. Pogoda sprzyjała całej branży
Sprzedaż odzieży rosła w pierwszym półroczu trzy razy szybciej niż ogólna sprzedaż detaliczna w Polsce. Branży sprzyjała dobra pogoda, która pozwoliła uzyskać wysokie marże na kolekcjach wiosenno-letnich. Inwestorzy chętnie kupowali akcje spółek odzieżowych od 2013 r., licząc na dynamiczny wzrost wyników. W tym gronie najlepiej powinny wypaść: Bytom, Monnari, Wojas oraz Gino Rossi – prognozował jeszcze przed publikacją wyników dwóch pierwszych spółek Marcin Stebakow z DM Banku BPS.