News powiązane z ekspansja

2016-10-11 | 07:00
Handel
Esotiq & Henderson zadowolony z wyników sprzedaży w trzech pierwszych sklepach za wschodnią granicą. Do końca roku rozbuduje sieć News powiązane z ekspansja

Esotiq & Henderson zadowolony z wyników sprzedaży w trzech pierwszych sklepach za wschodnią granicą. Do końca roku rozbuduje sieć

Właściciel salonów i sklepów internetowych z bielizną i odzieżą inwestuje w rozwój sieci. Dzięki znalezieniu partnera franczyzowego chce szybko rozbudować liczbę punktów sprzedaży na Ukrainie i Białorusi z obecnych trzech do dwudziestu dwóch na koniec tego roku. Połowa z nich będą to sklepy pod marką Esotiq, połowa – Femestage. Zarząd przekonuje, że biznes prowadzony jest w sposób bezpieczny dla finansów spółki.
więcej
2016-04-25 | 06:45
Usługi
Burger King będzie otwierał w Polsce 20–30 restauracji rocznie. Do 2021 roku chce mieć 200 punktów

Burger King będzie otwierał w Polsce 20–30 restauracji rocznie. Do 2021 roku chce mieć 200 punktów

Sieć Burger King szuka gruntów pod nowe lokalizacje. Chce na nich stawiać zarówno własne restauracje, jak i proponować właścicielom franczyzę. Ciekawymi lokalizacjami są dla Burger Kinga stacje benzynowe i MOP-y przy autostradach, dysponujące zazwyczaj terenem odpowiedniej wielkości. Do 2021 roku amerykańska sieć chce mieć w Polsce 200 obiektów.
więcej
2016-04-12 | 06:00
Inwestycje
AAA Auto planuje otworzyć kolejne oddziały. Firma po roku działalności na polskim rynku sprzedała ponad 2,5 tys. aut

AAA Auto planuje otworzyć kolejne oddziały. Firma po roku działalności na polskim rynku sprzedała ponad 2,5 tys. aut

AAA Auto przymierza się do otwarcia kolejnych oddziałów. Wśród planowanych lokalizacji znajdują się Wrocław, Poznań oraz prawdopodobnie Bydgoszcz. Choć wybór padł na duże miasta, to jak podkreśla Przemysław Vonau, dyrektor generalny spółki, mogłaby ona z powodzeniem funkcjonować także w mniejszych miejscowościach. Powodem jest rosnący popyt na używane auta wśród Polaków. Po pierwszym roku działalności na polskim rynku spółka AAA Auto sprzedała ponad 2,5 tys. samochodów.
więcej
2016-04-05 | 07:20
Rynki zagraniczne
Grycan wchodzi na nowe rynki zagraniczne. Szczególnie liczy na Tajwan, gdzie w ciągu roku chce podwoić przychody ze sprzedaży

Grycan wchodzi na nowe rynki zagraniczne. Szczególnie liczy na Tajwan, gdzie w ciągu roku chce podwoić przychody ze sprzedaży

Firma Grycan – Lody od Pokoleń rozpoczyna sprzedaż swoich produktów w Skandynawii, Rumuni oraz Dubaju. Wśród potencjalnych celów ekspansji są także Niemcy oraz Chiny. Szczególne nadzieje pokłada natomiast w Tajwanie, gdzie w ciągu roku chce podwoić przychody ze sprzedaży. Największą barierą wejścia na nowe rynki jest brak rozpoznawalności marki wśród lokalnych konsumentów.
więcej
2016-02-24 | 06:40
Handel
Sfinks w ciągu pięciu lat chce zwiększyć liczbę restauracji o 2/3. Znów przymierza się do ekspansji zagranicznej

Sfinks w ciągu pięciu lat chce zwiększyć liczbę restauracji o 2/3. Znów przymierza się do ekspansji zagranicznej

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło, uruchomił dwie z 16 zaplanowanych na 2016 rok restauracji. Obie pod szyldem Sphinx. Do końca 2020 roku spółka chce rozbudować posiadane sieci o 80 placówek i zwiększyć sprzedaż ponaddwukrotnie. Ponownie przygląda się też możliwości rozwoju poza granicami Polski.
więcej
2015-12-01 | 08:00
IT i technologie
ATM pod kierownictwem nowego prezesa chce zdobyć pozycję regionalnego lidera na rynku centrów danych

ATM pod kierownictwem nowego prezesa chce zdobyć pozycję regionalnego lidera na rynku centrów danych

ATM ma znakomity potencjał do dalszych wzrostów – uważa nowy prezes spółki. Firma boryka się ze słabnącymi wynikami, jednak dziedzina, na którą ostatnio postawiła, czyli rynek baz danych, przynosi jej coraz wyższe przychody. Za kilka lat ma ona szansę na zdobycie pozycji regionalnego lidera w tym sektorze.
więcej
2015-10-26 | 06:30
Praca
Sieć kawiarni Green Caffè Nero chce otwierać co roku 10–12 nowych lokali. Szybszą ekspansję wstrzymują kwestie logistyczne oraz niedobór wykwalifikowanego personelu

Sieć kawiarni Green Caffè Nero chce otwierać co roku 10–12 nowych lokali. Szybszą ekspansję wstrzymują kwestie logistyczne oraz niedobór wykwalifikowanego personelu

Założona w 2012 roku sieć Green Caffè Nero ma już ponad 30 kawiarni, wszystkie na terenie Warszawy i w okolicy. Plany zakładają otwieranie ok. 10 lokali rocznie. Problemem jest jednak, zwłaszcza w innych miastach, dostarczanie świeżo wypiekanych produktów oraz niedobór wykwalifikowanego personelu. Aby je rozwiązać, firma stworzyła specjalne centrum szkoleniowe, w którym kształcą się przyszli pracownicy kawiarni.
więcej
2015-10-02 | 07:50
IT i technologie
Ardigen w ciągu najbliższego roku zaprezentuje pierwszy produkt z obszaru medycyny spersonalizowanej. Liczy na podbój USA i Europy Zachodniej

Ardigen w ciągu najbliższego roku zaprezentuje pierwszy produkt z obszaru medycyny spersonalizowanej. Liczy na podbój USA i Europy Zachodniej

Należąca do Selvity spółka bioinformatyczna Ardigen zapowiada, że w ciągu roku zaprezentuje pierwszy produkt z obszaru medycyny spersonalizowanej. Najważniejszy dla firmy jest rynek amerykański, a w Polsce liczy na pozycję branżowego lidera.
więcej
2015-10-01 | 08:00
IT i technologie
Selvita powołała firmę bioinformatyczną. Spółka córka przeznaczy 3,7 mln zł na inwestycje

Selvita powołała firmę bioinformatyczną. Spółka córka przeznaczy 3,7 mln zł na inwestycje

W ciągu najbliższych pięciu lat światowy rynek bioinformatyczny ma się powiększyć co najmniej trzykrotnie. Jego wartość z obecnych 4 mld dolarów może wzrosnąć do nawet 14 mld dolarów. Selvita SA, największa firma biotechnologiczna w Europie Środkowo-Wschodniej, zamierza mieć udział w tym wzroście, dlatego powoła wyspecjalizowaną w tej branży spółkę córkę Ardigen SA. Na początek zainwestuje ona 3,7 mln zł w rozwój usług i prace nad produktem z obszaru medycyny spersonalizowanej.
więcej
2015-09-15 | 07:50
Energetyka
Geotrans liczy na wyższe przychody w 2016 r. Z powodu nowego prawa przetargi powinny opiewać na wyższe kwoty

Geotrans liczy na wyższe przychody w 2016 r. Z powodu nowego prawa przetargi powinny opiewać na wyższe kwoty

Roczna produkcja komunalnych osadów ściekowych w Polsce wynosi ok. 650 tys. ton. Według prognoz do końca dekady ich ilość może wzrosnąć o kolejne 100 tys. Dodatkowo od 1 stycznia 2016 roku w życie wchodzi przepis zakazujący oczyszczalniom składowania odpadów tego typu. Spółka Geotrans specjalizująca się w zagospodarowaniu ścieków liczy na wzrost osadów do utylizacji i tym samym zwiększenie wartości ogłaszanych przetargów. Na przyszły rok zapowiada pierwszą ewentualną akwizycję.
więcej
2015-09-03 | 07:50
IT i technologie
InfoSCAN zapowiada gwałtowny wzrost przychodów. Spółka kończy przygotowania do ekspansji w USA

InfoSCAN zapowiada gwałtowny wzrost przychodów. Spółka kończy przygotowania do ekspansji w USA

InfoSCAN SA zamierza w dwa lata zwielokrotnić swoje przychody. Firma telemedyczna zajmująca się diagnostyką zaburzeń oddychania podczas snu oraz zaburzeń kardiologicznych miała ostatnio słabe wyniki, ale teraz wchodzi ze swoimi urządzeniami na rynek amerykański i brytyjski i liczy na ich poprawę.
więcej
2015-08-12 | 09:00
Przemysł
Gekoplast jeszcze w tym roku przejdzie na rynek główny GPW. Inwestycja w nową linię produkcyjną pozwoli na poszukiwanie nowych kontrahentów, także za granicą

Gekoplast jeszcze w tym roku przejdzie na rynek główny GPW. Inwestycja w nową linię produkcyjną pozwoli na poszukiwanie nowych kontrahentów, także za granicą

Według Piotra Górowskiego, prezesa Gekoplastu, złożenie prospektu emisyjnego nastąpi jeszcze we wrześniu. Spółka planuje także dalszą ekspansję zagraniczną, jednak realizacja tego celu ruszy pełną parą w przyszłym roku, gdy zacznie działać nowa lina produkcyjna.
więcej
2015-07-08 | 10:00
Inwestycje
Wandalex chce zwiększyć udział przychodów zagranicznych do 15 proc. W ekspansji zagranicznej będzie korzystać z usług dystrybutorów

Wandalex chce zwiększyć udział przychodów zagranicznych do 15 proc. W ekspansji zagranicznej będzie korzystać z usług dystrybutorów

Spółka Wandalex, dostawca rozwiązań z zakresu wyposażenia magazynów, w ramach nowej strategii na lata 2015-2017 wkrótce zmieni nazwę na WDX. Rebranding nie jest jedynym elementem nowej polityki zarządu. Najważniejszym celem przyjętej strategii jest kilkudziesięcioprocentowe zwiększenie przychodów i rentowności spółki. Realizację planu ma zapewnić między innymi ekspansja na rynki zagraniczne czy rozwój platformy produktowej.
więcej
2015-05-07 | 08:00
Handel
Pomagająca optymalizować procesy w firmach spółka OptiBuy wzrosła w ostatnich latach o 400 proc. Wszystko dzięki kryzysowi

Pomagająca optymalizować procesy w firmach spółka OptiBuy wzrosła w ostatnich latach o 400 proc. Wszystko dzięki kryzysowi

Polskie przedsiębiorstwa nauczyły się doceniać korzyści związane z optymalizacją zakupów. Szczególnie czasy kryzysowe sprzyjały myśleniu o systemowym obniżaniu wydatków i w ciągu ostatnich trzech lat oferująca takie rozwiązania firma OptiBuy zanotowała pięciokrotny wzrost obrotów i zatrudnienia. Cały czas szuka też nowych osób do pracy.
więcej
2015-04-27 | 06:55
Firma
Przez 25 lat polski eksport wzrósł o ponad 2 tys. proc. Wciąż jednak sprzedajemy za granicę mało innowacyjnych produktów

Przez 25 lat polski eksport wzrósł o ponad 2 tys. proc. Wciąż jednak sprzedajemy za granicę mało innowacyjnych produktów

2069 proc. – o tyle w ostatnich 25 latach wzrosła sprzedaż polskich firm za granicę. Mimo imponującej dynamiki w strukturze eksportu wciąż za mało jest dóbr finalnych, do tego innowacyjnych. Niewiele jest też silnych marek „made in Poland”. W kolejnych latach powinno się to jednak zmieniać, bo polskie firmy coraz lepiej radzą sobie za granicą. Śmielej również wchodzą na nowe rynki, także te egzotyczne. Jak wynika z raportu Grant Thornton, polskie produkty są już dostępne w 218 krajach świata.
więcej