News powiązane z napoje bezalkoholowe
2015-08-11 | 08:00
Gospodarka
Spółka PepsiCo jednym z największych odbiorców ziemniaków przemysłowych w Polsce. Rocznie koncern wykorzystuje ich ponad 120 tys. ton
W portfolio produktów firmy PepsiCo są nie tylko napoje bezalkoholowe, lecz także chipsy i chrupki oferowane pod markami Lay’s oraz Mr. Snaki czy Star. Od samego początku działalności w Polsce koncern korzysta z usług krajowych kontrahentów. Zdecydowana większość ze 120 tys. ton ziemniaków wykorzystywanych do produkcji chipsów pochodzi od lokalnych dostawców.
2015-08-10 | 06:35
Handel
Rośnie sprzedaż napojów bezalkoholowych. Najpopularniejsza jest woda, ale najbardziej dochodowe są napoje gazowane
Łączna wartość rynku napojów bezalkoholowych przekroczyła 12 mld zł, a najbardziej wartościową kategorią są napoje gazowane. Rynek charakteryzuje się silną sezonowością – w lecie sprzedaje się ich o 50 proc. więcej niż w chłodnych miesiącach. Popularnością cieszą się przede wszystkim napoje typu cola, które odpowiadają za 60 proc. całości sprzedaży napojów gazowanych. Polacy coraz chętniej sięgają też po mrożone herbaty w egzotycznych smakach, słodzone stewią.
2014-08-14 | 06:45
Konsument
Rośnie sprzedaż soków, ale nadal spośród napojów bezalkoholowych najwięcej pijemy wody
Polacy rocznie wypijają niemal 3 mld litrów wody, w tym wód smakowych. To najpopularniejszy napój bezalkoholowy, choć na rynku wartym łącznie 12 mld zł najbardziej wartościową kategorią są napoje gazowane. Rynek po stagnacji w ostatnich latach notuje niewielki wzrost, a upalne lato może jeszcze bardziej poprawić wyniki. Z uwagi na rosyjskie embargo potanieć mogą soki jabłkowe.