News powiązane z rynki zagraniczne

2021-11-30 | 06:20
Handel
Polsko-Arabskie Forum w Dubaju okazją do zacieśnienia współpracy. Dla krajowych firm to szansa na podpisanie nowych kontraktów News powiązane z rynki zagraniczne

Polsko-Arabskie Forum w Dubaju okazją do zacieśnienia współpracy. Dla krajowych firm to szansa na podpisanie nowych kontraktów

Arabia Saudyjska, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Kuwejt już w tej chwili są dla Polski ważnymi partnerami gospodarczymi. Na ekspansję na tamtejszym rynku zdecydowało się wiele dużych polskich marek, w tym m.in. Komputronik, CCC, Inglot, Comarch i Mokate. Rząd chce jednak wzmocnić współpracę z Bliskim Wschodem. Temu właśnie ma służyć zaplanowane na 6 grudnia Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze, które odbędzie się w ramach targów Expo 2020 w Dubaju. Polskie firmy będą miały na nim możliwość nawiązania współpracy z nowymi partnerami gospodarczymi.
więcej
2020-01-10 | 06:20
Handel
Eksport na rynki pozaunijne rośnie znacznie szybciej niż do UE. Firmy liczą jednak na wsparcie państwa w promowaniu polskiej marki

Eksport na rynki pozaunijne rośnie znacznie szybciej niż do UE. Firmy liczą jednak na wsparcie państwa w promowaniu polskiej marki

W 2019 roku polski eksport rósł szybciej niż import, dzięki czemu powrócił do dodatniego salda handlu zagranicznego. Choć polskie firmy są elastyczne i mimo spowolnienia gospodarki u głównych partnerów handlowych dobrze sobie radzą za granicą, a klimat sprzyja eksportowi, rządzący woleliby, by mocniej zdywersyfikowały rynki docelowe. Zdaniem eksporterów państwowe instytucje powinny bardziej intensywnie promować nasz kraj za granicą.
więcej
2019-05-30 | 06:15
Firma
Polskie młode firmy mają problemy z finansowaniem i globalnym myśleniem. Większość chce najpierw podbić rodzimy rynek

Polskie młode firmy mają problemy z finansowaniem i globalnym myśleniem. Większość chce najpierw podbić rodzimy rynek

– Średnich sukcesów mamy już sporo, ale wszyscy czekamy na unicorny z obszaru konsumenckiego, które budują markę kraju – mówi Agnieszka Hryniewicz-Bieniek z Google for Startups. Jak ocenia, polskie start-upy wciąż mają problem m.in. z pozyskaniem finansowania, ale siłą polskiego ekosystemu są duże zasoby technologicznych talentów. Tym jednak do sukcesu potrzebne jest biznesowe wsparcie.
więcej
2018-12-11 | 06:20
Handel
Polska żywność może stracić konkurencyjność na rynkach eksportowych przez wzrost kosztów produkcji. Winny jest m.in. drożejący prąd

Polska żywność może stracić konkurencyjność na rynkach eksportowych przez wzrost kosztów produkcji. Winny jest m.in. drożejący prąd

Polski eksport wciąż jest mocno uzależniony od rynków unijnych. Do tej pory produkty „made in Poland” wygrywały ceną, teraz same muszą stawić czoła tańszej żywności np. z Ukrainy. Zdaniem Andrzeja Gantnera z Polskiej Federacji Producentów Żywności producenci powinni poszukać nowych rynków zbytu i wyspecjalizować się w segmencie premium.
więcej
2018-11-26 | 06:10
Finanse
Połowa polskich start-upów to eksporterzy. Ekspansja na rynki zagraniczne to dla nich warunek rozwoju

Połowa polskich start-upów to eksporterzy. Ekspansja na rynki zagraniczne to dla nich warunek rozwoju

„Polska to blisko 40-milionowy rynek. Wystarczająco duży, by na nim rozpocząć działalność, ale grożący pułapką średniego wzrostu” – wynika z ostatniego raportu fundacji Startup Poland. Dlatego dla polskich start-upów kluczowym warunkiem rozwoju jest wychodzenie ze swoimi pomysłami za granicę, ekspansja na globalny rynek. Inicjatywą, która ma wspierać młode przedsięwzięcia w ekspansji, jest program akceleracyjny Startberry, który w połowie października ogłosił drugą rundę akceleracji spółek technologicznych. Zakwalifikowane firmy będą rozwijać swój biznesowy potencjał pod okiem ekspertów EY, Microsoft oraz Senfino.
więcej
2017-10-03 | 06:50
Handel
Wartość eksportu polskiej żywności przekroczy w tym roku 25 mld zł. To zasługa m.in. intensywnej promocji zagranicznej

Wartość eksportu polskiej żywności przekroczy w tym roku 25 mld zł. To zasługa m.in. intensywnej promocji zagranicznej

Polska żywność cieszy się coraz większym uznaniem na zagranicznych rynkach – nie tylko w Europie, lecz także na całym świecie. Według ministra rolnictwa tegoroczna wartość eksportu w tym sektorze przekroczy 25 mld złotych. Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa prowadzi szereg kampanii, które mają przekonać polskich i zagranicznych konsumentów o zaletach polskich produktów rolno-spożywczych.
więcej
2017-09-26 | 06:35
Handel
Polska produkcja drobiu będzie rosnąć. Szansą dla hodowców jest eksport na rynki rozwijające się

Polska produkcja drobiu będzie rosnąć. Szansą dla hodowców jest eksport na rynki rozwijające się

Na europejskich i światowych rynkach rośnie popyt na mięso drobiowe. Polska jest jednym z największych jego producentów i eksporterów. Większość rodzimego eksportu trafia do krajów Unii Europejskiej, jednak hodowcy rozwijają też sprzedaż na rynki rozwijające się w Afryce i Azji. Eksperci podkreślają, że kluczem do sukcesu jest wysoka jakość, bezpieczeństwo, atrakcyjna cena i śledzenie potrzeb konsumentów.
więcej
2017-06-19 | 06:30
Handel
Polska firma podbija zagraniczne rynki. Interaktywne lustra do analizy zachowań konsumentów mają wzięcie za granicą

Polska firma podbija zagraniczne rynki. Interaktywne lustra do analizy zachowań konsumentów mają wzięcie za granicą

Dzięki interaktywnym lustrom katowicki start-up Abyss Glass zaczyna podbijać zagraniczne rynki. Produktem, który umożliwia analizowanie zachowań konsumentów, przyciąga wzrok i wyświetla odpowiedni przekaz marketingowy, są zainteresowane m.in. firmy z Niemiec, Holandii Francji i państw skandynawskich. Niedługo dotykowe lustra pojawią się też w zagranicznych salonach marki kosmetycznej Inglot.
więcej
2017-02-21 | 06:40
Farmacja
Krajowy rynek diagnostyki laboratoryjnej będzie rósł o ok. 8 proc. rocznie. Polskie firmy umacniają swoją pozycję za granicą

Krajowy rynek diagnostyki laboratoryjnej będzie rósł o ok. 8 proc. rocznie. Polskie firmy umacniają swoją pozycję za granicą

Wartość rynku diagnostyki laboratoryjnej wynosi ponad 1,4 mld zł. W kolejnych latach oczekiwany jest dynamiczny wzrost, o ok. 8 proc. rocznie – prognozuje firm PMR. Dla polskich firm szczególnie atrakcyjny jest segment mikrobiologii – ze względu na wymóg przeprowadzania testów mikrobiologicznych przez przemysł.
więcej
2017-01-25 | 06:55
Rynki zagraniczne
Fachowcy.pl wychodzą na zagraniczne rynki. Spółka chce pozyskać do 6 mln zł z emisji obligacji

Fachowcy.pl wychodzą na zagraniczne rynki. Spółka chce pozyskać do 6 mln zł z emisji obligacji

Notowana na NewConnect spółka Fachowcy.pl zajmująca się kompleksową obsługą przedsiębiorstw w internecie, zamierza rozszerzyć działalność na rynki zagraniczne. Ekspansję rozpoczyna od Wielkiej Brytanii. Nie zamierza jednak budować swoich struktur na tamtejszym rynku, a sprzedaż i obsługa klienta będą prowadzone zdalnie. Aby pozyskać środki, spółka wyemituje dwuletnie obligacje, z których planuje pozyskać do 6 mln zł na sfinansowanie zagranicznej działalności.
więcej
2017-01-11 | 07:00
Handel
W 2017 roku grupa TXM chce zainwestować do 6 mln zł w rozwój segmentu e-commerce. Planuje także otwarcie 40–50 sklepów stacjonarnych

W 2017 roku grupa TXM chce zainwestować do 6 mln zł w rozwój segmentu e-commerce. Planuje także otwarcie 40–50 sklepów stacjonarnych

Tegoroczne plany grupy TXM zakładają powstanie 40–50 nowych sklepów stacjonarnych oraz znaczne inwestycje w rozwój segmentu e-commerce. Na ten drugi cel według deklaracji prezesa może trafić nawet 6 mln zł. Zajmująca się handlem odzieżą i wyrobami tekstylnymi spółka liczy także na zdobycie dominującej roli na rynku rumuńskim.
więcej
2016-12-13 | 06:20
Rynki zagraniczne
APS Energia wychodzi na nowe rynki i prowadzi badania nad rozwojem nowych produktów

APS Energia wychodzi na nowe rynki i prowadzi badania nad rozwojem nowych produktów

APS Energia zamierza rozszerzać działalność o nowe rynki. W przyszłym roku chce pozyskać kontrakty w Turcji, planuje też założenie spółek w Dubaju i Stanach Zjednoczonych. Poza tym spółka prowadzi badania nad rozwojem nowych produktów i usług w zakresie odnawialnych źródeł energii oraz trakcji jezdnej, aby docelowo zwiększyć swój udział w tym segmencie do 10 proc. Największy potencjał widzi jednak w energetyce wiatrowej.
więcej
2016-12-07 | 07:05
Handel
Ambitne plany Esotiq & Henderson. W przyszłym roku grupa będzie otwierać nowe salony i intensywnie rozwijać kanał e-commerce

Ambitne plany Esotiq & Henderson. W przyszłym roku grupa będzie otwierać nowe salony i intensywnie rozwijać kanał e-commerce

Grupa Esotiq & Henderson zamierza w przyszłym roku otworzyć przynajmniej 47 nowych salonów pod marką Esotiq i Femestage w Polsce i za granicą. Przyśpieszyć ma ekspansja na rynku niemieckim, z kolei na Wschodzie ruszy sprzedaż internetowa. Rozwój w obszarze e-commerce to jeden z kluczowych celów spółki, na początku przyszłego roku rozpocznie się współpraca z platformą eobuwie.com.pl. Jednym z największych wyzwań Esotiq & Henderson będzie natomiast zminimalizowanie ryzyka związanego z wahaniami kursów dolara i euro.
więcej
2016-09-23 | 06:30
Rynki zagraniczne
Intive chce się skupić na tworzeniu elastycznych aplikacji cyfrowych i rozwinąć ich sprzedaż na całym świecie

Intive chce się skupić na tworzeniu elastycznych aplikacji cyfrowych i rozwinąć ich sprzedaż na całym świecie

Intive, spółka utworzona w wyniku połączenia działających w obszarze produktów cyfrowych firm SMT Software, BLStream oraz Kupferwerk, chce się skupiać na elastycznych technologiach. Nowe przedsiębiorstwo specjalizuje się w produkcji aplikacji, w których liczy się zarówno wygląd, jak i funkcjonalność. Firma swoje produkty opiera na modelach Agile oraz Scrum zapewniających szybką reakcję użytkownika na zmieniające się warunki zewnętrzne.
więcej
2016-08-30 | 07:00
Rynki zagraniczne
Asseco Poland zwiększa przychody i coraz więcej zarabia. W I półroczu blisko 80 proc. przychodów ze sprzedaży pochodziło z rynków zagranicznych

Asseco Poland zwiększa przychody i coraz więcej zarabia. W I półroczu blisko 80 proc. przychodów ze sprzedaży pochodziło z rynków zagranicznych

Przychody Asseco Poland w pierwszym półroczu br. były o 14 proc. wyższe niż w tym samym okresie ubiegłego roku, zysk operacyjny – o 9 proc. Jak przekonuje Marek Panek, wiceprezes zarządu spółki, firma zamierza rozwijać sprzedaż zagraniczną, która obecnie odpowiada za 78 proc. przychodów. Służyć mają temu m.in. nowe produkty.
więcej