Mówi: | Adam Skrzypek |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Esotiq & Henderson |
Esotiq & Henderson będzie rozwijać sieć sklepów na Wschodzie, w Niemczech oraz poprzez e-commerce. Podstawą pozostanie działalność w Polsce
Specjalizująca się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji bielizny spółka Esotiq & Henderson chce w przyszłym roku otworzyć ponad 50 nowych placówek na Ukrainie, Białorusi oraz w Niemczech. Jak zapowiada Adam Skrzypek, prezes zarządu przedsiębiorstwa, najbardziej dynamicznie rosnąć ma jednak sprzedaż internetowa. Podstawowym obszarem działalności firmy pozostanie Polska.
– Obecnie, po trzecim kwartale br., mamy już ponad 300 salonów Esotiq i Femestage razem wziętych w czterech krajach, czyli Polsce, Niemczech, na Ukrainie i Białorusi – wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Adam Skrzypek, prezes zarządu w spółce Esotiq & Henderson. – W 2017 roku liczymy na dynamiczny rozwój. Liczbę salonów na terenie wszystkich krajów łącznie powinniśmy wtedy zwiększyć o ponad pięćdziesiąt.
Adam Skrzypek zapowiada, że w przyszłym roku szczególnie intensywnie ma się rozwijać rynek wschodni. Poprzez swojego partnera masterfranczyzowego spółka planuje uruchomienie na Ukrainie 35 salonów pod marką Esotiq i 13 pod marką Femestage oraz pięć placówek na Białorusi. Po dokapitalizowaniu spółki przez fundusz TFI BGK dynamiczny progres w przyszłym roku powinien także odnotować rynek niemiecki, gdzie ma powstać od trzech do siedmiu nowych salonów (obecnie w tym kraju spółka ma trzy placówki).
– Po analizach niemieckiego rynku doszliśmy do wniosku, że tamtejsi konsumenci nie różnią się zbytnio od Polaków, mimo że społeczeństwo jest mocniej zdywersyfikowane w sensie nacji – wyjaśnia Adam Skrzypek. – Trzeba także przyznać, że Ukraińcy są bardzo podobnym mentalnościowo do nas społeczeństwem, co widać zresztą dobrze na krajowym rynku pracy. Wydaje się, że dobrze trafiamy z naszym produktem do bardzo szerokich grup.
Głównym źródłem przychodów przedsiębiorstwa jest handel odzieżą, głównie bielizną damską (Esotiq) oraz męską (Henderson). W salonach spółki rozwijana jest także sprzedaż kosmetyków oraz perfum pod markami własnymi. W 2012 r. firma utworzyła wraz ze znaną projektantką Evą Minge spółkę z o.o. pod nazwą Eva Minge Design, w której obecnie ma 50 proc. udziałów. Celem działalności tego przedsiębiorstwa zależnego jest kreacja międzynarodowej marki, reprezentującej dom mody Evy Minge, oraz spółkę. Podstawą działalności Esotiq & Henderson, jak deklaruje Adam Skrzypek, pozostanie jednak Polska.
– Na chwilę obecną, mając 300 salonów, jesteśmy z pewnością liderem krajowego rynku, ale myślę, że jest on jeszcze bardzo pojemny – zauważa Adam Skrzypek. – Dzisiaj mamy w Polsce 903 ośrodki na prawach miejskich. W każdym z nich chcielibyśmy mieć placówkę. Także potencjał wzrostu w kraju wydaje się jeszcze bardzo duży, chcemy, żeby w kolejnych latach był on przynajmniej dwucyfrowy. Motorem z pewnością będą otwierane przez nas punkty. Dzisiaj to dla nas podstawa. Ale widzimy, że drugim, bardzo mocnym kanałem sprzedaży staje się e-commerce. Tam dynamika wzrostu może być największa.
Esotiq & Henderson zajmuje się projektowaniem, produkcja i sprzedażą produktów odzieżowych oraz kosmetycznych zarówno dla pań, jak i panów. Firma powstała w 2010 r., po przejęciu od LPP działalności w segmencie rynku bieliźniarskiego prowadzonej głównie w oparciu o marki Esotiq i Henderson. Po trzech kwartałach br. przychody przedsiębiorstwa wyniosły blisko 101 mln zł i były wyższe o kilkanaście procent niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Czytaj także
- 2024-04-15: Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje
- 2024-04-05: Sprzedaż nagrań muzycznych rośnie w tempie prawie 20-proc. Streaming motorem napędowym, ale do łask wracają nośniki sprzed lat
- 2024-04-03: Wielu Polaków od bankructwa po utracie pracy dzieli jedna pensja. 61 proc. uważa, że wydarzenia ostatniego roku powinny skłonić ich do regularnego oszczędzania
- 2024-04-02: Rynek wynajmu krótkoterminowego bardzo szybko rośnie. Co roku przybywa na nim kilka tysięcy apartamentów i domów wakacyjnych
- 2024-04-12: Rynek nieruchomości premium w Polsce szybko rośnie. Do Europy Zachodniej sporo nam jeszcze brakuje
- 2024-03-15: Polscy seniorzy w ogonie UE pod względem umiejętności cyfrowych. Rząd chce zaangażować w edukację media publiczne
- 2024-04-10: Miliardowe wydatki operatorów na infrastrukturę telekomunikacyjną. Barierą inwestycyjną wciąż pozostają formalności
- 2024-04-11: Europie nie udaje się dogonić USA i Chin w rozwoju sztucznej inteligencji. Nie wykorzystujemy skali jednolitego rynku cyfrowego
- 2024-03-12: Handel w internecie rzeczami używanymi, odnowionymi czy końcówkami serii przeżywa boom. Do 2030 roku będzie rosnąć nawet cztery razy szybciej niż klasyczny handel
- 2024-03-14: Udział lokalnego kapitału w polskim rynku nieruchomości wciąż jest znikomy. Nowe regulacje prawne mogłyby to zmienić