Newsy

Selena FM planuje ekspansję na rynki Bliskiego Wschodu oraz utrzymanie dominującej pozycji w Europie

2016-05-04  |  06:30
Mówi:Krzysztof Domarecki
Funkcja:przewodniczący rady nadzorczej
Firma:Selena FM
  • MP4
  • W najbliższych dwóch latach producent chemii budowlanej, grupa Selena FM, zamierza się skoncentrować na wzmocnieniu swojej pozycji w Europie, a także wejściu na inne niż turecki rynki Bliskiego Wschodu. Pracuje także nad poszerzeniem swojego portfolio produktowego oraz podniesieniem jego jakości.

    – Obecnie koncentrujemy się na rynku europejskim. Zwiększamy naszą aktywność na rynkach południowej i zachodniej Europy oraz w regionie Bliskiego Wschodu. Myślę, że na najbliższe dwa lata to będzie wystarczająco dużo jak na firmę o średniej wielkości – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Krzysztof Domarecki, przewodniczący rady nadzorczej Selena FM.

    Do najważniejszych rynków bliskowschodnich, na których swoje produkty zamierza oferować wrocławska grupa, należą – poza Turcją, z którą spółka już współpracuje – Iran, Emiraty Arabskie, Oman, Kuwejt oraz Egipt. Krzysztof Domarecki jednocześnie podkreśla, że tamtejsze standardy budowlane istotnie różnią się od tych spotykanych w Europie.

    – Rynki Bliskiego Wschodu potrzebują przede wszystkim produktów, które poprawiają jakość życia, a jednocześnie są skonstruowane w taki sposób, że omijają bolączki tamtego regionu. Tan bardzo często brakuje elektryczności, w związku z tym to muszą być produkty, które rozwiązują problemy mimo braku elektryczności – tłumaczy.

    Przedstawiciel grupy zauważa pozytywne tendencje zachodzące w branży i liczy na poprawę osiąganych wyników. Wzrost rentowności widoczny był już w 2015 roku, kiedy to przy skonsolidowanych przychodach rzędu 997,9 mln zł (spadek o 9,6 proc. rdr.) grupa osiągnęła zysk netto na poziomie 26,8 mln zł. Był to wynik o 28,8 proc. lepszy niż rok wcześniej.

    – Ten rok już jest lepszy. Mamy wyraźne odbicie rynkowe w Polsce, we Włoszech, w Hiszpanii czy w Turcji. Dobrze wygląda sytuacja w Europie Centralnej. Naszym zdaniem powoli stabilizuje się także sytuacja w Europie Wschodniej. Spodziewamy się, że za rok lub półtora tamtejsze rynki także zaczną iść do góry – przewiduje przewodniczący rady nadzorczej Selena FM.

    Wraz z ekspansją geograficzną spółka pracuje nad rozszerzeniem swojego portfolio produktowego. Chce także podnieść jakość swojej oferty. W tym celu blisko współpracuje ze środowiskiem naukowym, korzystając m.in. ze środków pochodzących z funduszu BRIdge Alfa. Angażuje się także w przedsięwzięcia o charakterze edukacyjnym. W lutym Selena FM była sponsorem Mistrzostw Młodych Dekarzy, które odbyły się w Poznaniu.

    Początki działalności grupy Selena FM datowane są na 1992 rok. W 2008 roku zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Dziś zalicza się do grona największych światowych producentów pianki poliuretanowej służącej do montażu drzwi i okien. Ma swoje oddziały w blisko 20 państwach, w tym w Stanach Zjednoczonych oraz w Chinach. 

    Czytaj także