Newsy

Creamfinance Poland chce mieć 0,5 mln klientów na koniec 2016 roku. Pożyczkodawca szykuje się do wprowadzenia nowych produktów

2015-10-28  |  07:50
Mówi:Adam Dąbrowski
Funkcja:dyrektor zarządzający
Firma:Creamfinance Poland
  • MP4
  • Baza pożyczkobiorców spółki Creamfinance Poland wynosi obecnie około 200 tys. osób. Do końca przyszłego roku planowane jest powiększenie jej do pół miliona klientów. Ma to być możliwe dzięki wprowadzeniu do oferty nowych produktów. Zdaniem szefa firmy przyszłość rynku to wyższe kwoty pożyczek oraz dłuższy okres finansowania, co pozwoli konkurować z ofertą banków detalicznych. Wykorzystanie nowoczesnych systemów scoringowych ma skutkować lepszą oceną możliwości klientów.

    – W tym momencie nasza baza klientów to około 200 tys. osób, co plasuje nas na końcu pierwszej piątki rynku internetowych pożyczek w Polsce. Celujemy w podwojenie obrotów, co będzie oznaczało zwiększenie liczby klientów do około 0,5 mln osób pod koniec roku 2016 – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Adam Dąbrowski, dyrektor zarządzający Creamfinance Poland.

    Spółka w ostatnich dwóch latach poniosła znaczne nakłady inwestycyjne, głownie na budowę systemu CRM. Aplikacja łączy w sobie cechy strony internetowej oraz programu do weryfikacji i oceny zdolności kredytowej klientów. W oparciu o silnik scoringowy prowadzone są także wewnętrzne operacje realizowane przez firmę Creamfinance Poland.

    – Największe nakłady, zarówno jeśli chodzi o kwestie doskonalenia jakości portfela, jak i o technologię, ponosimy na doskonalenie silnika scoringowego. Przyszłością finansów konsumenckich są właśnie silniki scoringowe oparte na analizie big data, którą my również prowadzimy we własnym dziale analityki i IT – wyjaśnia Dąbrowski.

    Creamfinance Poland pracuje także nad poszerzeniem swojej oferty produktowej. W opinii rozmówcy rynek w przyszłości będzie oczekiwał wyższych kwot pożyczek oraz dłuższego okresu finansowania. Środki pożyczane na okres 12 czy nawet 24 miesięcy wkrótce mają się stać realną alternatywą dla usług oferowanych przez banki detaliczne.

    – Jestem przekonany, że firmy pożyczkowe operujące w internecie są w stanie zaproponować produkty konkurencyjne dla banków działających w sektorze subprime. To się już dzieje i to się będzie działo – podsumowuje dyrektor.

    Grupa Creamfinance to międzynarodowy podmiot świadczący usługi w zakresie pożyczek internetowych. Spółka zatrudnia łącznie ponad 200 osób, z czego największe jest polskie przedstawicielstwo. Oprócz Polski grupa ma biura także w Austrii, Czechach, Gruzji oraz na Łotwie i Słowacji. 

    Czytaj także