Mówi: | Adam Dąbrowski |
Funkcja: | dyrektor zarządzający |
Firma: | Creamfinance Poland |
Creamfinance Poland chce mieć 0,5 mln klientów na koniec 2016 roku. Pożyczkodawca szykuje się do wprowadzenia nowych produktów
Baza pożyczkobiorców spółki Creamfinance Poland wynosi obecnie około 200 tys. osób. Do końca przyszłego roku planowane jest powiększenie jej do pół miliona klientów. Ma to być możliwe dzięki wprowadzeniu do oferty nowych produktów. Zdaniem szefa firmy przyszłość rynku to wyższe kwoty pożyczek oraz dłuższy okres finansowania, co pozwoli konkurować z ofertą banków detalicznych. Wykorzystanie nowoczesnych systemów scoringowych ma skutkować lepszą oceną możliwości klientów.
– W tym momencie nasza baza klientów to około 200 tys. osób, co plasuje nas na końcu pierwszej piątki rynku internetowych pożyczek w Polsce. Celujemy w podwojenie obrotów, co będzie oznaczało zwiększenie liczby klientów do około 0,5 mln osób pod koniec roku 2016 – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Adam Dąbrowski, dyrektor zarządzający Creamfinance Poland.
Spółka w ostatnich dwóch latach poniosła znaczne nakłady inwestycyjne, głownie na budowę systemu CRM. Aplikacja łączy w sobie cechy strony internetowej oraz programu do weryfikacji i oceny zdolności kredytowej klientów. W oparciu o silnik scoringowy prowadzone są także wewnętrzne operacje realizowane przez firmę Creamfinance Poland.
– Największe nakłady, zarówno jeśli chodzi o kwestie doskonalenia jakości portfela, jak i o technologię, ponosimy na doskonalenie silnika scoringowego. Przyszłością finansów konsumenckich są właśnie silniki scoringowe oparte na analizie big data, którą my również prowadzimy we własnym dziale analityki i IT – wyjaśnia Dąbrowski.
Creamfinance Poland pracuje także nad poszerzeniem swojej oferty produktowej. W opinii rozmówcy rynek w przyszłości będzie oczekiwał wyższych kwot pożyczek oraz dłuższego okresu finansowania. Środki pożyczane na okres 12 czy nawet 24 miesięcy wkrótce mają się stać realną alternatywą dla usług oferowanych przez banki detaliczne.
– Jestem przekonany, że firmy pożyczkowe operujące w internecie są w stanie zaproponować produkty konkurencyjne dla banków działających w sektorze subprime. To się już dzieje i to się będzie działo – podsumowuje dyrektor.
Grupa Creamfinance to międzynarodowy podmiot świadczący usługi w zakresie pożyczek internetowych. Spółka zatrudnia łącznie ponad 200 osób, z czego największe jest polskie przedstawicielstwo. Oprócz Polski grupa ma biura także w Austrii, Czechach, Gruzji oraz na Łotwie i Słowacji.
Czytaj także
- 2024-03-01: Mały wybór mieszkań na rynku zwraca inwestorów w kierunku domów. Ceny materiałów budowlanych przestały drożeć w szybkim tempie
- 2024-01-16: Rok 2024 może w końcu przynieść stabilizację na rynku nieruchomości. Wiele zależy od tego, jak zaprojektowany będzie nowy rządowy program
- 2023-12-01: Banki i fundusze skoncentrowane na zielonych aspektach finansowanych projektów. UE stawia przed nimi coraz więcej wymogów
- 2023-11-08: Co czwarty kredyt dla małych i średnich firm jest objęty gwarancją de minimis. W ciągu 10 lat uratowały one płynność i inwestycje 263 tys. podmiotów
- 2023-09-22: Rynek kredytów hipotecznych odżywa. W III kwartale wyniki o kilkaset procent podbija rządowy program
- 2023-09-26: Wizyty w e-sklepach z odzieżą sportową mogą zaburzyć samoocenę wśród kobiet. Sposób promocji produktów skłania do porównywania się z sylwetkami modelek
- 2023-10-30: Scrollowanie na nowych zasadach. Użytkownicy z większym wpływem na podpowiadane treści w mediach społecznościowych
- 2023-09-21: Polacy coraz częściej decydują się na najem mieszkania nie z konieczności, lecz z wyboru. Popyt na tym rynku napędzają teraz głównie imigranci ekonomiczni
- 2023-06-15: Polskie firmy coraz mocniejsze w eksporcie. 40 proc. sprzedaży zagranicznej trafia poza UE
- 2023-05-22: Świetlane perspektywy branży centrów przetwarzania danych. Kluczowe przy ich projektowaniu stają się kwestie ekologii i oszczędzania energii