Newsy

Datalogic stawia na zaawansowane technologicznie produkty. Firma rośnie w dwucyfrowym tempie

2016-07-18  |  06:00

Datalogic, spółka specjalizująca się w zarządzaniu technologiami gromadzenia danych i automatyzacji procesów, stawia na innowacje i zaawansowane technologicznie produkty. Firma zakłada, że co roku 25 proc. przychodów będzie pochodzić ze sprzedaży nowych produktów. Tylko w ubiegłym roku wprowadzono ich ponad 20 na rynek. Przekłada się to na wyniki finansowe. Na koniec 2015 roku przychody sięgnęły 600 mln dol. Oznacza to dwucyfrowy wzrost przy średnim tempie wzrostu 3 proc. u innych firm z branży.

– W handlu mamy dobrą pozycję na całym świecie, zwłaszcza w tak zwanej obsłudze zakupowej, w której nasz udział w rynku sięga 50 proc. Obsługa zakupowa dotyczy wszystkiego, co robi sprzedawca. Zbliżenie karty to tylko ostatni krok w procesie, którego dokonuje klient przed zapłatą – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Giulio Berzuini, wiceprezes i dyrektor operacyjny Datalogic na region EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka).

Firma specjalizuje się w produktach z dziedziny automatycznego gromadzenia i przetwarzania danych oraz automatyki przemysłowej, jest m.in. producentem czytników kodów kreskowych. W Polsce jest obecna już 20 lat, z jej produktów korzysta m.in. Biedronka. Datalogic jest obecna w ponad 30 krajach, 40 proc. obrotów generuje Europa, 30 proc. Ameryka Północna, a 13 proc. Azja. Firma stawia przede wszystkim na zagraniczne rynki. W rodzinnych Włoszech osiąga niewiele ponad 8 proc. dochodów.

– Oferujemy bardzo zaawansowane technologicznie produkty, dlatego bardzo dużo inwestujemy w innowacje i w najnowocześniejsze urządzenia, zachowując jednocześnie dobrą kondycję finansową – wskazuje przedstawiciel Datalogic.

Datalogic opiera się na sprzedaży nowych produktów, które wedle założeń mają stanowić 25 proc. przychodów. Tylko w ubiegłym roku firma wprowadziła 21 produktów, co przełożyło się na wyniki finansowe. Ma też prawa do 1,2 tys. patentów.

– Jesteśmy spółką giełdową notowaną w Mediolanie. W ubiegłym roku osiągnęliśmy poziom 450 mln euro, czyli blisko 600 mln dolarów. Zatrudniamy na całym świecie 2,6 tys. osób. Nasz ostatni raport wyglądał naprawdę dobrze pod względem rentowności. Sytuacja finansowa jest dobra zarówno pod względem zadłużenia, jak i przepływów finansowych – przekonuje Berzuini.

W 2015 roku firma rozwijała się w tempie dwucyfrowym, co wyróżnia ją na rynku. Inne firmy z branży średnio rosną ok. 3 proc. rocznie. Datalogic stawia na dopasowanie produktów do potrzeb klientów. Na doskonalenie produktów firma wydaje niemal 10 proc. przychodów.

– Jesteśmy firmą o jasno sprecyzowanych celach. Dostarczamy rozwiązania, m.in. dla branży motoryzacyjnej, które pozwalają lepiej poznać klientów. Skutkuje to dobrymi wynikami finansowymi – ocenia Giulio Berzuini.

Czytaj także