Mówi: | Marek Staszek |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | DB Schenker Rail Polska |
DB Schenker Rail Polska zamierza walczyć o klienta jakością usług. Stawia na przewozy kontenerowe
DB Schenker Rail Polska stawia na przewozy kontenerowe. Spółka należąca do największego w Europie operatora towarowych przewozów kolejowych deklaruje, że będzie świadczyć usługi wymagającym klientom, dla których jakość i wartość dodana usługi mają znaczenie.
– Chcemy tak jak każdy biznes, żeby te usługi były wykonywane w sposób dobry jakościowo i rentowny, tak aby możliwe było inwestowanie w naszą przyszłość – deklaruje w rozmowie z Newserią Inwestor Marek Staszek, od połowy roku prezes zarządu DB Schenker Rail Polska. – Świadczenie usług wysokiej jakości ma być naszym wyróżnikiem. DB Schenker Rail nie jest koleją, która zrobi każdy przewóz i za każdą cenę. Natomiast adresuje swoje usługi do klientów, dla których jakość stanowi wartość. Myślę, że takich klientów w nowoczesnej gospodarce europejskiej jest wielu i będzie w przyszłości coraz więcej.
DB Schenker Rail Polska zajmuje w Polsce na rynku kolejowych przewozów towarowych drugą pozycję po PKP Cargo. Jego składy przewożą ok. 20 proc. ładunków towarowych w Polsce, podczas gdy do konkurenta należy ponad 50 proc. rynku. Choć PKP Cargo prowadzi ekspansję zagraniczną, pozycja DB Schenker Rail w Europie jest już jednak znacznie silniejsza.
– Staramy się umożliwić realizację przewozów, które są realizowane nie tylko na terenie Polski, lecz także – zgodnie z potrzebami klientów – na terenie całej Europy – podkreśla Marek Staszek. – Dzisiaj to jest zdecydowana większość klientów kolei. Wszystkie duże koncerny mają swoje zakłady produkcyjne rozlokowane w różnych krajach w Europie, dlatego uważamy, że to jest przyszłość przewozów towarowych – właśnie przewozy transeuropejskie. To jest nasz cel.
Przewoźnik chce także być dobrze postrzegany na rynku pracy i chce gwarantować swoim pracownikom dobre warunki.
– Chcemy jako pracodawca stanowić pewien model, pewien wzorzec – mówi prezes DB Schenker Rail Polska. – Chcemy być dobrym pracodawcą, który tworzy miejsca pracy, zapewnia bezpieczne warunki i potrafi w ten sposób stworzyć atrakcyjne środowisko i przyciągnąć pracowników, którzy są w stanie kształtować naszą przyszłość.
DB Schenker Rail podkreśla, że stawia też na ekologię. To strategia ważna z perspektywy Unii Europejskiej. Może więc procentować nie tylko wizerunkowo, lecz także pomóc w zdobywaniu klientów, dla których ten aspekt działania firmy jest istotny.
– Chcemy być firmą, która jest przyjazna również dla środowiska, zarówno dla otoczenia lokalnego, jaki i dla środowiska naturalnego – powiedział Marek Staszek, prezes zarządu DB Schenker Rail Polska.
Czytaj także
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2024-04-24: Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
- 2024-04-24: 72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
- 2024-04-26: W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
- 2024-04-22: Bezpieczeństwo paliwowe w Polsce wymaga inwestycji w nowe moce magazynowe. Branża przyspiesza też zieloną transformację
- 2024-04-15: Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje
- 2024-04-23: Efekt Taylor Swift na rynku najmu krótkoterminowego. Europejska trasa koncertowa pozwoli wynajmującym zarobić miliony
- 2024-04-11: Greenpeace: Prawie 6 tys. ciężarówek pełnych drzew wyjeżdża codziennie z polskich lasów. Wycinki trwają tam, gdzie nie wolno
- 2024-04-23: Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut
- 2024-04-22: Rynek makaronów w Polsce wart jest około 800 mln zł. Producenci pracują nad nowymi funkcjami tych produktów w diecie