Newsy

Gekoplast zamierza zwiększyć eksport w 2015 roku. Spółka planuje przeniesienie się z NewConnect na główny rynek GPW

2015-02-27  |  08:00

Gekoplast zamierza systematycznie zwiększać eksport produkowanych opakowań plastikowych. Po debiucie na rynku NewConnect spółka deklaruje, że w przyszłym roku przeniesie się na główny parkiet warszawskiej giełdy.

– W Polsce jesteśmy największym producentem i nie mamy liczących się konkurentów – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Piotr Górowski, prezes Gekoplastu. – Cały czas jednak obserwujemy rynek europejski. Jesteśmy największym producentem w Europie Środkowej, mamy istotny udział w sprzedaży do pozostałych krajów Unii i chcemy ten udział wyraźnie zwiększać.

Gekoplast specjalizuje się w produkcji nowoczesnych opakowań, m.in. dla fabryk AGD. Z 30-proc. udziałem w rynku płyt komórkowych w Europie Środkowo-Wschodniej i niemal 8-proc. w Europie firma jest jednym z branżowych liderów w Unii Europejskiej. Eksportuje swe wyroby do niemal wszystkich krajów wspólnoty. Niemcy jednak są jej największym zagranicznym odbiorcą.

Sytuacja spółki jest dobra i stabilna podkreśla Piotr Górowski, prezes Gekoplastu. Nasza produkcja trafia w połowie na rynki zagraniczne, przede wszystkim do Niemiec. Mamy zamiar jednak nadal zwiększać sprzedaż, głównie tę eksportową.

Wczoraj spółka zadebiutowała na rynku alternatywnym warszawskiej giełdy. Nowi akcjonariusze Gekoplastu za 5,4 mln zł kupili 10,85 proc. udziałów w kapitale spółki i 11,58 proc. głosów na WZA. Dla firmy debiut na NewConnect jest jednak tylko etapem w drodze na główny rynek warszawskiej giełdy.

Jest to dla spółki ważny dzień – ocenia prezes Gekoplastu. Długo na niego czekaliśmy, dążyliśmy do tego celu od kilku lat i cieszymy się, że udało nam się go zrealizować. Jest to pierwszy krok na drodze do rynku głównego, bo taki jest nasz cel, co zapowiedzieliśmy w trakcie oferty. Jestem przekonany, że w ciągu 1-1,5 roku  znajdziemy się na głównym parkiecie.

Gekoplast zamierza w najbliższym czasie poszerzyć asortyment i zwiększyć sprzedaż. Spółka zrealizowała w ostatnich czterech latach inwestycje rzędu 18 mln zł. Zwiększają one moce produkcyjne i umożliwiają wprowadzenie na rynek nowych wyrobów. Obok płyt komórkowych stosowanych do pakowania wyrobów przemysłowych firma może teraz oferować szeroki asortyment płyt pełnych, których do tej pory nie produkowała, oraz bardzo poszukiwane w Europie przekładki transportowe, tzw. layer-pady.

Naszym atutem jest to, że praktycznie zrealizowaliśmy główny plan inwestycyjny w ostatnich latach. Teraz będziemy konsumować te inwestycje poprzez wzrosty sprzedaży z tych nowych mocy produkcyjnych. Oczywiście nadal będziemy się rozwijać, przy czym te nakłady będą skoncentrowane na dalsze przetwórstwo i produkcję wyrobów wysokomarżowych bardziej przetworzonych zapowiada prezes Piotr Górowski z Gekoplastu, dodając, że o zbyt swych wyrobów się nie obawia.

W zeszłym roku przychody netto ze sprzedaży Gekoplastu przekroczyły 76 mln zł i były o ponad 1 mln wyższe niż rok wcześniej. Zysk netto producenta wzrósł o 900 tys. zł, przekraczając 4 mln zł.

Czytaj także

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji debiutów giełdowych, konferecji wynikowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Waluty

Rynki zagraniczne

L. Sobolewski: warto zainteresować się rynkiem rumuńskim. Spółki z Bukaresztu dają najwyższą stopę dywidendy na świecie

Rumuńska giełda, dziś mniejsza od warszawskiej siedmiokrotnie, na razie należy do grupy rynków granicznych, aspirujących do emerging markets. To sprawia, że część inwestorów nie bierze jej pod uwagę w swoich decyzjach inwestycyjnych. Jednak w Bukareszcie można zarobić i na wzrostach akcji, i przez dywidendę.

Przemysł

Produkcja folii nano stretch napędza sprzedaż Ergisu. Firma spodziewa się dalszego wzrostu zamówień

Producent folii, laminatów i opakowań przemysłowych Grupa Ergis zwiększyła po trzech kwartałach roku przychody ze sprzedaży o 3,8 proc. i liczy na korzystny wynik w całym roku. Większa sprzedaż to zasługa m.in. folii nano stretch, na którą popyt rośnie w tempie 30 proc. rocznie. Producent inwestuje w trzecią linię do jej produkcji, która powinna zostać oddana latem przyszłego roku.

Patronat Newserii

IT i technologie

Polskie firmy nieprzygotowane na cyberataki. Od 2018 r. zmiany wymusi restrykcyjne unijne prawo

Połowa dużych firm zamierza w ciągu dwóch lat zwiększyć wydatki na bezpieczeństwo systemów informatycznych i ochronę danych. To o tyle istotne, że 40 proc. z nich nie ma nawet scenariusza awaryjnego na wypadek cyberataku. Restrykcyjne wymogi nałożą na firmy i przedsiębiorców unijne przepisy, które wejdą w życie w 2018 roku. Eksperci podkreślają, że kluczem do cyberbezpieczeństwa jest jednak wymiana informacji oraz współpraca biznesu z administracją publiczną.