Mówi: | Marian Słomiak |
Funkcja: | pełnomocnik zarządu ds. sieci Bricomarché |
Firma: | Grupa Muszkieterów |
Grupa Muszkieterów: Sieć Bricomarché będzie się rozwijać w Polsce. Planowane są kolejne akwizycje i uruchomienie pięciu nowych placówek
Po przejęciu czternastu lokalizacji po placówkach Nomi SA Grupa Muszkieterów, właściciel marki Bricomarché, planuje kolejne otwarcia. Niebawem zostanie uruchomiony setny sklep pod tym szyldem. Kolejne placówki powstawać będą w województwie świętokrzyskim i regionach wschodnich. Potencjał polskiego rynku według zarządu Grupy Muszkieterów wciąż jest ogromny.
Jak w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor zauważa Marian Słomiak, pełnomocnik zarządu Grupy Muszkieterów ds. sieci Bricomarché, przejęcie lokalizacji po placówkach Nomi daje w tej chwili reprezentowanej przez niego organizacji czwartą pozycję na rynku sklepów DIY (z ang. Do It Yourself, czyli ogrodniczo-budowlanym – przyp. red.).
– Umacniamy się, mamy obecnie do czynienia z ogromnym przyspieszeniem, jeśli chodzi o pozycjonowanie naszych placówek – przekonuje Marian Słomiak.
Jak mówi, branża DIY w Polsce przechodzi właśnie proces konsolidacji.
– Potencjał rynku nadal jest ogromny – uważa Słomiak. – Potwierdzeniem tego są nasze obroty, które w pierwszym półroczu bieżącego roku wzrosły o prawie 22 proc. Przejecie nowych lokalizacji przyspiesza nasz rozwój jeszcze bardziej.
Grupa Muszkieterów będzie kontynuowała akwizycje. Jak informuje Marian Słomiak, planowane jest kupno kilkunastu nowych lokalizacji.
– Jeszcze w tym roku otworzymy pięć własnych punktów sprzedaży – zapowiada Słomiak. – W przyszłym planujemy kolejne przejęcia. Chcemy rozwijać się przede wszystkim w kierunku wschodnim.
Niebawem, jak informuje pełnomocnik zarządu ds. sieci Bricomarché w Grupie Muszkieterów, zostanie uruchomiona placówka w Sandomierzu. Będzie to setny sklep w Polsce pod tym szyldem. Kolejne mają pojawiać się także w województwie świętokrzyskim.
– Na pytanie, co jest naszą najmocniejszą stroną, mogę odpowiedzieć, że różnorodność – mówi Marian Słomiak. – Mamy cztery główne segmenty. Naszym wyróżnikiem zdecydowanie jest ogród, ale staramy się dbać także o szeroką ofertę, by to także było naszą mocną stroną. Jednocześnie rozwijamy więc pozostałe trzy segmenty: dekorację, majsterkowanie i budowlankę.
Nomi SA złożyło wniosek o możliwość zawarcia układu z wierzycielami w ramach upadłości układowej 15 listopada ubiegłego roku. Spółka znalazła się w trudnej sytuacji z powodu załamania koniunktury na rynku materiałów budowlanych w 2012 i 2013 roku. Sieć miała w Polsce 18 placówek: cztery zostały zamknięte, a czternaście przejęła Grupa Muszkieterów.
Czytaj także
- 2024-04-10: Miliardowe wydatki operatorów na infrastrukturę telekomunikacyjną. Barierą inwestycyjną wciąż pozostają formalności
- 2024-02-14: Kwestie klimatyczne coraz bardziej obecne w strategiach firm. Część z nich wyprzedza nawet unijne regulacje
- 2024-02-07: Polacy coraz chętniej korzystają z ortodoncji estetycznej. Dzięki technikom cyfrowym leczenie jest mniej uciążliwe
- 2024-02-05: Rekordowe wyniki lotniska w Gdańsku. Rozbudowa siatki połączeń pozwoli na obsłużenie w tym roku ponad 6 mln pasażerów
- 2024-01-29: Wymierzanie klapsów zaburza rozwój psychologiczny i społeczny dziecka. Nawet rzadkie stosowanie kar fizycznych może zostawić trwały ślad
- 2024-01-29: Dobre prognozy dla polskiej branży turystycznej na 2024 rok. Dużym problemem jest jednak brak pracowników
- 2024-01-19: Organizacje senioralne chcą większego udziału osób starszych w życiu społecznym. Potencjał jest ogromny
- 2024-01-02: Unijne przepisy mają zmniejszyć skalę wylesiania. Firmom został rok na przygotowanie się do zmian
- 2023-12-19: Branża nieruchomości analizuje wymogi ESG i ryzyka związane z ich niewdrożeniem. Wśród nich ograniczony dostęp do finansowania i niższe wyceny budynków
- 2023-12-13: Budowanie systemu łączności dla polskiej energetyki na ostatniej prostej. LTE450 wystartuje w przyszłym roku