Newsy

Profi Credit zapowiada zwiększenie liczby doradców finansowych i biur terenowych. Stawia też na rozwój alternatywnych kanałów dystrybucji

2016-09-06  |  07:00

Zmiany prawne na rynku firm pożyczkowych nie wpłynęły negatywnie na wyniki finansowe Profi Credit Polska. Wicelider polskiego rynku pożyczkowego w I półroczu tego roku osiągnął 16-proc. wzrost wartości sprzedanych pożyczek netto. Rozbudowana została też baza klientów. Firma zapowiada zwiększenie liczby doradców finansowych i biur terenowych. Będziemy intensyfikować dystrybucję pożyczek kanałem telefonicznym, ale zamierzamy też inwestować w alternatywne kanały sprzedaży – zapowiada Jarosław Czulak z Profi Credit Polska.

– Nasze wyniki, ale też i plany są zależne w dużej mierze od sytuacji makroekonomicznej. Pierwsze półrocze 2016 roku było czasem dużych zmian na rynku pożyczkowym. Weszła w życie ustawa o zmianie prawa bankowego i niektórych innych ustaw, która wymusiła duże zmiany na rynku pożyczkowym –tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Jarosław Czulak, dyrektor działu marketingu w Profi Credit Polska.

Zmiany legislacyjne, które zaczęły obowiązywać 11 marca tego roku, wymusiły zmianę działania wielu firm pożyczkowych. Główną zmianą, którą przyniosła ustawa, było ograniczenie maksymalnego poziomu pozaodsetkowych kosztów kredytu konsumenckiego do sumy 25 proc. całkowitej kwoty kredytu w ujęciu bazowym i 30 proc. całkowitej kwoty kredytu wyrażonej w ujęciu rocznym. Łącznie wszystkie koszty pozaodsetkowe nie mogą przekroczyć równowartości pożyczonej kwoty.

Firmy pożyczkowe mają też obowiązek posiadania odpowiedniego kapitału zakładowego (200 tys. zł). Wprowadzenie wyższych wymagań dla firm pożyczkowych wpłynęło na kondycję rynku. W II kw. tego roku, po 3 miesiącach obowiązywania nowej ustawy, zniknęło 21 firm pożyczkowych, czyli 17 proc. istniejących w Rejestrze Firm Pożyczkowych.

– Nie wszystkie instytucje pożyczkowe, które na rynku istniały przed 11 marca, istnieją również po tym terminie. Jest wiele firm, które zmian na rynku nie przetrwały. Pomimo zawirowań na rynku spółka Profi Credit była dobrze przygotowana i świadczą o tym wyniki – zaznacza Czulak.

Polska dywizja międzynarodowej grupy finansowej Profireal Group przez I półrocze umocniła pozycję wicelidera rynku pożyczek pozabankowych. Ich  łączna wartość netto wyniosła 139 mln zł (przy 120  mln w tym samym okresie rok wcześniej). Zawarto ponad 34 tys. nowych umów (3 proc. wzrost w skali roku). O ponad połowę (54 proc.) wzrósł też kapitał własny spółki (288 mln zł). Jak wskazuje Jarosław Czulak, cały 2016 rok powinien się okazać korzystny dla firmy. Spółka zwiększyła udział w rynku, przejmując portfel klientów konkurencji, która nie udźwignęła nowych obowiązków legislacyjnych i fiskalnych nałożonych na branżę w I kwartale br.

– Rok 2016 na pewno będzie dobrym czasem dla Profi Credit. Planujemy zwiększenie liczby doradców finansowych do poziomu 4 tys., a liczby biur terenowych do poziomu 180 – zapowiada przedstawiciel Profi Credit Polska.

W  I półroczu firma skupiła się na modyfikacji oferty i rozbudowie sieci sprzedaży. Zaowocowało to przyrostem bazy klientów (o 10 proc.). Średnia wysokość pożyczki wynosi ok. 10 tys. zł, a średni okres kredytowania ok. 30 miesięcy.

Profi Credit Polska zamierza też zwiększać efektywność dostępnych kanałów dystrybucji zgodnie z przyjętą strategią. Spółka przewiduje rozwój sieci placówek terenowych (do poziomu 180) i zwiększenie liczby doradców finansowych (do ok. 4 tys.).

– Planujemy też rozwój naszych kanałów dystrybucji. Na pewno będziemy intensyfikować sprzedaż pożyczek kanałem telefonicznym, ale zamierzamy też inwestować w inne kanały, jak np. kanał sprzedaży internetowej – zapowiada Jarosław Czulak.

Czytaj także