Newsy

Reality Games jeszcze w tym roku chce wypuścić dwie nowe gry na smartfony. Firma liczy na miliony nowych użytkowników

2016-07-08  |  06:25

Reality Games planuje pod koniec tego roku wypuścić na rynek dwie gry na smartfony bazujące na dużych danych –„Weather Challenge” i „Speculate”. Firma liczy na duże zainteresowanie, podobne do tego, jakim cieszył się „Landlord”. Planszowy świat Monopoly przeniesiony w rzeczywistość w ciągu 90 dni został ściągnięty ponad 1 mln razy. W ponad 90 krajach gra znajduje się w czołowej setce najpopularniejszych gier.

Nasze gry są inne od tradycyjnych gier mobilnych. Robimy gamifikację dużych danych big data. Obecnie na rynku mamy jedną grę, „Landlord”, bardzo podobną do „Monopoly”. To koncept, który jest znany na całym świecie, tylko że w naszej grze można wirtualnie kupować budynki komercyjne i budować swoje imperium nieruchomości. Można też sprzedawać i kupować na rynku wtórnym – tłumaczy w rozmowie z agencją Newseria Inwestor Piotr Sas, dyrektor ds. komercyjnych i co-funder w Reality Games.

Gracze mają do dyspozycji ponad 50 mln nieruchomości na całym świecie. Dostępność ogranicza wyłącznie lokalizacja smartfona – można kupić tylko te, które znajdują się w promieniu 1 km. Wirtualny właściciel otrzymuje czynsz za każdym razem, kiedy ktoś zamelduje się w danym miejscu. Każdy użytkownik na starcie otrzymuje 50 tys. dol., poprzez inwestycje zdobywa środki na kolejne nieruchomości.

Notujemy gigantyczne wzrosty. Po wypuszczeniu „Landlorda” w 40 językach i wersji na iOS i Android przez 6 miesięcy zdobyliśmy ponad 1,5 mln pobrań i mamy wzrost tych pobrań o 10–15 proc. tygodniowo, a także taki sam wzrost, jeśli chodzi o dochody, a to dopiero początek – mówi Sas.

Łącznie gracze zrealizowali zakupy za ponad 300 tys. dol, w ponad 90 krajach gra znajduje się w czołowej setce najpopularniejszych gier. W tym roku w Portugalii „Landlord” był drugą najpopularniejszą aplikacją, wyprzedzając Facebooka, Instagrama czy Snapchata.

Planujemy zdobyć dużo więcej graczy i pobrań. Chcemy wypuścić dwie kolejne gry, również bazowane na dużych danych. Pierwsza, „Weather Challenge”, umożliwia graczom robienie zakładów na pogodzie. Można grać ze znajomymi, z ludźmi z telewizji, z pogodynkami. „Speculate” bazuje na brandach w social media. Można kupować i sprzedawać akcje w brandach, które są determinowane poprzez popularność w social media, a nie na rynku giełdowym – wskazuje współtwórca Reality Games.

Obie gry powinny się pojawić na rynku pod koniec tego roku. „Weather Challenge” wygrała w tym roku Kraków Startup Weekend. Firma liczy na zainteresowanie, zwłaszcza że korzystanie z aplikacji na smartfonie staje się czymś naturalnym. Szacuje się, że rynek rośnie o ok. 20 proc. rocznie.

Jak podkreśla Sas, przez pierwsze 1,5 roku firma utrzymywała się z własnych środków. Początkowo Reality Games tworzyło kilka osób pracujących z domu.

Kiedy „Landlord” został wypuszczony w różnych językach i wersji na Android, dochody nam wzrosły. Początkowo były całkowicie inwestowane w firmę. Dzisiaj zatrudniamy 25 programistów, a pół roku temu było nas tylko trzech – podkreśla Piotr Sas.

Czytaj także