Mówi: | Tomasz Przybyła |
Funkcja: | wiceprezes zarządu |
Firma: | CDRL SA |
Spółka CDRL, właściciel marki Coccodrillo, chce przeznaczyć pieniądze ze sprzedaży akcji na redukcję zadłużenia i rozwój sieci sprzedaży w Europie Środkowej i Wschodniej
Od poniedziałku trwa oferta publiczna akcji spółki CDRL, właściciela marki odzieży dla najmłodszych Coccodrillo. Pieniądze ze sprzedaży mają być przeznaczone na spłatę zadłużenia i rozwój sieci sprzedaży w krajach Europy Środkowej i Wschodniej, przede wszystkim w Czechach i Rumunii. Prognoza wyników w drugim półroczu br. zakłada osiągnięcie przez spółkę przychodów w wysokości około 160 mln zł i zysk netto na poziomie 10,9 mln zł.
Jak przekonuje Tomasz Przybyła, wiceprezes zarządu CDRL, realizacja prognozy jest niezagrożona. Wyniki spółki za pierwsze półrocze br. były znacznie lepsze od rezultatów finansowych w tym samym okresie ubiegłego roku.
– To skutek przeprowadzonej optymalizacji sieci sprzedaży – tłumaczy Tomasz Przybyła. – Renegocjowaliśmy wiele umów z centrami handlowymi, zamknęliśmy część nierentownych sklepów. Poza tym w ubiegłym roku wyprzedawaliśmy magazyny, w związku z tym zmieniła się struktura [sprzedaży]. Towary, które oferujemy obecnie, są już sprzedawane w oparciu o znacznie wyższą marżę.
Pieniądze z emisji, jak przekonuje wiceprezes CDRL, zostaną przeznaczone na dalszy rozwój firmy, poprawę wskaźników oraz znaczne zredukowanie zadłużenia. Obecnie sieć sprzedaży spółki w Polsce liczy ponad 200 salonów. Za granicą firma ma 145 placówek, między innymi w Austrii, Czechach, Rumunii, krajach bałtyckich, na Węgrzech i Słowacji, a także w Arabii Saudyjskiej, Mongolii oraz Libii.
– Chcemy skupić się przede wszystkim na krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w których jesteśmy obecni już od kilku lat – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Tomasz Przybyła. – Przede wszystkim naszym celem jest dalsza rozbudowa sieci w Rumunii i Czechach. W Rumunii już obecnie jesteśmy liderem rynku, mamy 35 sklepów i tę pozycję mamy zamiar umacniać. Liczymy na to, że w ciągu najbliższych kilku lat podwoimy tamtejszą sieć sprzedaży.
W transzy detalicznej dla inwestorów indywidualnych oferta publiczna akcji CDRL SA potrwa do 7 października br. Zapisy na akcje w transzy instytucjonalnej potrwają od 9 do 15 października. Drobni inwestorzy mogą złożyć zamówienie na paczkę zawierającą od 100 do 150 tys. walorów po cenie maksymalnej 17,40 zł za akcję. Zapisy przyjmowane są w placówkach Domu Maklerskiego Trigon SA oraz Domu Maklerskiego BZ WBK SA. Ostateczna cena emisyjna zostanie podana 9 października br.
Czytaj także
- 2024-05-16: Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
- 2024-05-14: Projekt budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej nabiera tempa. Ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej inwestycji
- 2024-05-14: Mniej niż 2 proc. polskich rzek ma czystą wodę zdatną do picia. Podczas akcji sprzątania wolontariusze zbierają setki ton śmieci
- 2024-05-13: Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
- 2024-05-09: Blisko co piąta firma zamierza ograniczać zatrudnienie. W dużej mierze to wynik niepewności gospodarczej i rosnących kosztów pracowniczych
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2024-04-23: Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami
- 2024-05-13: Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku
- 2024-05-08: Za dwa lata w gdańskim porcie ma powstać baza instalacyjna morskich farm wiatrowych. Będzie ponad pięć razy większa od krakowskiego Rynku Głównego
- 2024-05-06: Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność