Mówi: | Rafał Nawłoka |
Funkcja: | prezes |
Firma: | DPD Polska |
DPD planuje zainwestować kolejne kilkadziesiąt milionów złotych w rozwój infrastruktury i utrzymanie pozycji na rynku
Po połączeniu z firmą kurierską Siódemka DPD Polska wyrosła na lidera branży kurierskiej w Polsce. Spółka nie zwalnia tempa i zapowiada dalszy rozwój.
– Chcemy utrzymać pozycję lidera oraz rozwijać nowe produkty. Chcemy wyznaczać trendy na rynku. Dążymy do tego, aby cały czas rosnąć razem z e-commerce – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska. – Co roku na inwestycje wydajemy kilkadziesiąt milionów złotych. Myślę, że ten trend będzie utrzymany w najbliższym czasie. Jesteśmy świeżo po naszej największej inwestycji związanej z hubem centralnym, jednak rozwój rynku cały czas wymusza na nas dalsze inwestycje w infrastrukturę.
W ubiegłym roku DPD Polska połączyła się z firmą kurierską Siódemka. Po połączeniu spółka kontroluje ok. 30 proc. polskiego rynku przesyłek kurierskich. W 2015 roku DPD przesłała 90 mln paczek.
Najbliższe plany DPD zakładają wcielenie systemu punktów wysyłki paczek DPD Strefa Paczki do sieci Pickup i utworzenie największej w Polsce sieci miejskich placówek umożliwiających nadania i odbiory przesyłek w wygodnych dla konsumentów lokalizacjach.
– Sieć Pickup jest na zachodzie bardzo popularna. Są to punkty odbioru i nadania paczek. Ze względu na połączenie przesunęliśmy jej wdrożenie o rok.
Przychody Grupy Kapitałowej DPD Polska w 2015 roku wyniosły 1,2 mld zł. Duża część przesyłek nadawanych i odbieranych w Polsce to sprzedaż sklepów internetowych.
– W naszej branży, ze względu na wagę sektora e-commerce w całości rynku, bardzo dużo zależy od konsumpcji – mówi Nawłoka. – To, w jaki sposób i jak często ludzie kupują, ma bardzo duży wpływ na liczbę paczek, które wozimy. Na ten rok przewidziany jest kilkuprocentowy wzrost wolumenów paczek, e-commerce zaś powinien rozwijać się dwucyfrowo.
Wartość rynku e-commerce w Polsce sięga 30 mld euro. 9,4 mln gospodarstw domowych spośród 13,5 mln ma dostęp do internetu. 55 proc. internautów choć raz dokonało zakupu w sklepie internetowym. Dlatego trend do inwestowania w rynek przesyłek kurierskich skracających drogę od zakupu w sklepie internetowym do doręczenia paczki klientowi ma charakter globalny.
– Jesteśmy częścią bardzo dużej firmy La Poste i dzięki właścicielowi mamy dostęp do finansowania. Grupa poczty francuskiej La Poste prowadzi intensywne inwestycje we wszystkich krajach, w których prowadzi działalność.
Czytaj także
- 2024-05-17: Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
- 2024-05-16: Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
- 2024-05-14: Projekt budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej nabiera tempa. Ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej inwestycji
- 2024-04-30: Miliony Polaków klikają w linki wyłudzające dane i pieniądze. Liczba oszustw w internecie będzie rosnąć
- 2024-05-13: Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2024-05-06: Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność
- 2024-04-24: Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
- 2024-04-24: 72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
- 2024-05-08: Społeczne agencje najmu w Polsce dopiero raczkują. Część gmin widzi w nich szansę na walkę z wyludnieniem