Newsy

Trwa ofensywa SUV-ów na polskim rynku motoryzacyjnym. To obecnie najszybciej rosnący segment rynku

2017-11-23  |  06:50

Segment SUV-ów jest jednym najszybciej rosnącym rynku motoryzacyjnym. Ten trend chce wykorzystać DS Automobiles – najmłodsza marka w portfolio Grupy PSA, do której należy również Peugeot i Citroën. W marcu rusza ze sprzedażą naszpikowanego technologią modelu DS7 Crossback – SUVa z kategorii premium, który właśnie zadebiutował na polskim rynku. 

 Polski rynek motoryzacyjny mocno się rozwija. Jednym z rosnących segmentów są SUV-y, których sprzedaż zwiększa się co roku o kilkanaście procent. Są też często wybierane przez decydentów flotowych jako user chooser, oraz do wynajmów krótkoterminowych – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Tomasz Chodkiewicz, dyrektor sprzedaży do firm Peugeot, Citroën, DS Automobiles w Grupie PSA w Polsce.

Od ponad dwóch lat SUV-y są najchętniej wybieranymi samochodami w Europie. Statystycznie już blisko co czwarte auto, które opuszcza fabrykę, należy do tego segmentu. W ten rynkowy trend chce wpisać się najmłodsza marka Grupy PSA – DS Automobiles, która powstała zaledwie trzy lata temu. Podczas warszawskich targów Fleet Market 2017 koncern zaprezentował DS7 Crossback – swój najnowszy model SUV-a z kategorii premium.

– Rynek rozwija się w stronę SUV-ów premium. Oczekiwania klientów w tym segmencie to przede wszystkim walory użytkowe, dlatego samochód ma dużą pojemność bagażnika, jest podwyższony, idealny na drogi asfaltowe, szutrowe i na cięższy teren. Posiada też funkcję Grip Control [zapewniającą kierowcy kontrolę nad pojazdem, niezależnie od warunków pogodowych i nawierzchni – red.]. Wkrótce będzie dostępny również z napędem 4x4 – wylicza Tomasz Chodkiewicz.

DS7 Crossback z założenia ma łączyć francuski design i doświadczenie inżynieryjne koncernu. Dlatego zastosowano w nim najbardziej zaawansowane technologie, począwszy od silników: benzynowych PureTech, które zdobyły światowe nagrody, poprzez wysokoprężne renomowane BlueHDi po nowość w marce DS Automobiles – hybrydę plug-in E-Tense z napędem na cztery koła.

 Ten model wyróżnia przede wszystkim styl, jakość i luksus. Mocno nawiązuje do kultury paryskiej, gdzie powstała marka DS. Jest wspaniale wykończony – wewnątrz są najwyższej jakości skóry, rzemiosło zegarmistrzowskie, czy wykońzcenia metodą giloszowania i specjalny ścieg perłowy – mówi Tomasz Chodkiewicz.

Sprzedaż modelu DS7 Crossback na polskim rynku ma wystartować w marcu przyszłego roku. Pierwsze sztuki już niedługo trafią do salonów. 

 Tym pierwszym SUV-em premium będziemy testować rynek. Celujemy w klientów segmentu premium, samochodów luksusowych. Nasze SUV-y mają innowacyjne technologie i rozwiązania. DS7 crossback posiada unikalne zawieszenie- DS Active Scan Suspension, które jest odpowiedzialny za komfort w samochodzie. Mówiąc najprościej, to proaktywne zawieszenie – kamera skanuje nawierzchnię przed samochodem, przenosi te informacje bezpośrednio do amortyzatorów, które są w ciągłej pracy i niwelują nierówności – wyjaśnia Tomasz Chodkiewicz.

Debiut nowego modelu w portfolio DS Automobiles miał miejsce podczas Ogólnopolskich Targów Motoryzacyjnych i Biznesowych Fleet Market, które skupiają przedstawicieli kilku tysięcy firm i koncernów z całej Polski. Co roku targom towarzyszą premiery i prezentacji kilkuset modeli aut dostawczych i osobowych dedykowanych dla biznesu.

Firmy wymieniają służbową flotę średnio co 3–5 lat, więc stanowią bardzo ważny segment dla branży motoryzacyjnej. W I półroczu tego roku przedsiębiorstwa kupiły w Polsce ponad 167 tys. nowych samochodów osobowych (o 28,8 tys. więcej niż rok wcześniej), czyli 67 proc. wszystkich sprzedanych nowych pojazdów.

 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.