Newsy

Konsumenci piwa coraz bardziej wymagający. Piwa specjalne są najszybciej rosnącą kategorią na tym rynku

2016-04-01  |  06:40

Kategoria piw specjalnych, do której należą m.in. piwa smakowe, pszeniczne i niepasteryzowane, w ubiegłym roku rosła najszybciej na rynku. Zarówno pod względem wartości, jak i wolumenu sprzedaży był to ponad 15-proc. wzrost względem 2014 roku. Na tę kategorię stawia także Kompania Piwowarska i zapowiada nowości w tym segmencie. Chce także promować konsumpcję piwa do jedzenia.

– Spodziewamy się, że w tym roku w dalszym ciągu będzie rósł segment piw specjalnych, takich jak portery, piwa niepasteryzowane czy pszeniczne. Konsumenci stają się coraz bardziej świadomi tego, jaki jest wybór piw na rynku i częściej wybierają te bardziej wyszukane – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej, jednego z największych producentów złocistego trunku w Polsce.

Jak wynika z raportu firmy Nielsen cytowanego przez ZPPP Browary Polskie, w 2015 roku wartość tej kategorii wzrosła o 15,3 proc., a wolumen sprzedaży o 15,6 proc. W tym czasie rynek segment lagerów, który jest najpopularniejszy w Polsce, wzrósł o 0,8 proc. wartościowo, a spadł o 0,1 proc. ilościowo. Największe spadki dotknęły kategorię piw mocnych – wartość spadła o 5,4 proc., a wolumen o 3,5 proc. Cała branża zanotowała wzrost wartości sprzedaży o 0,8 proc., a w ujęciu ilościowym o 1,4 proc.

– Jesteśmy numerem jeden na rynku, dlatego chcemy odpowiadać na trendy rynkowe. Mamy już w ofercie piwo Książęce Pszeniczne, ale w tym roku planujemy także wprowadzić niepasteryzowane piwo Prażubr – zapowiada Andrew Highcock.

Jak podkreśla, w tym roku Kompania będzie inwestować zarówno w marki już istniejące i lubiane na rynku, jak i w nowości. Do koncernu należą Tyskie Browary Książęce, Dojlidy w Białymstoku, poznański Lech Browary Wielkopolski oraz znane wszystkim piwoszom marki Tyskie, Lech, Żubr czy Książęce.

– Chcemy także wzmacniać sprzedaż w gastronomii. W tym celu będziemy rozwijać ofertę piwa Tyskie 14-dniowe, które jest dostarczane do pubów bezpośrednio z naszego browaru w Tychach – podkreśla prezes Kompanii Piwowarskiej. – Będziemy pokazywali konsumentom możliwości łączenia piwa z różnymi potrawami.

Marki obecne na rynku zostaną wsparte nowymi kampaniami marketingowymi, które odświeżą ich wizerunek. Jak podkreśla Highcock, Kompania pozostanie przy sprawdzonych pomysłach na spoty reklamowe.

– To piwo jest największą gwiazdą naszych reklam i spotów telewizyjnych. Bardzo duży sukces jako bohater spotów reklamowych odniósł Żubr. W nowej kampanii reklamowej piwo Tyskie pojawia się jako bohater, który pomaga dwóm żołnierzom wrócić do Polski – mówi prezes KP.

Jak wynika z raportu firmy Nielsen cytowanego przez ZPPP Browary Polskie, w 2015 roku statystyczny polski piwosz częściej niż przed rokiem sięgał po piwa markowe (sprzedaż wzrosła ilościowo o 1,8 proc.). Na znaczeniu straciły za to trunki marek własnych sieci handlowych (spadek o 3,8 proc.).

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.