Mówi: | Marta Ziobro |
Funkcja: | kierownik działu marketingu |
Firma: | Praktiker Polska |
Rośnie zapotrzebowanie na asortyment ogrodniczy. W sezonie dużą popularnością cieszą się meble ogrodowe, baseny i grille
Polacy wykazują znacznie większą dbałość o ogrody niż jeszcze kilka lat temu, dlatego wiosną i latem centra ogrodnicze przeżywają prawdziwe oblężenie. Największą popularnością od kilku sezonów cieszą się meble ogrodowe – technorattanowe, drewniane bądź tekowe. W przypadku sprzętu do pielęgnacji ogrodów widać większe zapotrzebowanie na produkty wysokiej jakości. Najniższa półka cenowa w tym przypadku prawie zupełnie zanikła – mówią przedstawiciele sieci Praktiker.
– Bardzo dobrze sprzedają się meble ogrodowe. Klienci chętnie wybierają meble technorattanowe, ponieważ są one trwałe i atrakcyjne cenowo, meble tekowe i drewniane. Hitem są także produkty dla dzieci, np. domki ogrodowe, ale to już do większych przestrzeni – mówi agencji informacyjnej Newseria Marta Ziobro, kierownik działu marketingu Praktiker Polska.
Rynek jest bardzo rozwojowy i sieciom wciąż przybywa w tym segmencie klientów. Polacy coraz częściej aranżują swoje ogrody tak, by były nie tylko przytulnym zakątkiem do wypoczynku po pracy, lecz także miejscem spotkań z rodziną i znajomymi.
– Cały czas dostrzegamy wzrost udziału sprzedaży produktów ogrodowych. Jest pewna cykliczność. W maju dostrzegamy wzrost sprzedaży grilli. Polacy wybierają grille węglowe, ponieważ są one bardzo atrakcyjne cenowo, ale też widzimy duży wzrost sprzedaży grilli betonowych, ponieważ mogą być ciekawym elementem stałej architektury ogrodu. W czerwcu świetnie sprzedają się nam baseny ogrodowe – duże, rozporowe i stelażowe – podkreśla Marta Ziobro.
Polacy nie wybierają już produktów przypadkowych. Jeśli chodzi o meble i akcesoria ogrodowe, to ważna jest dla nich nie tylko funkcjonalność, lecz także atrakcyjny wygląd. Inspiracje do urządzania terenów zielonych wokół domu często czerpią z branżowych portali internetowych i katalogów.
– Design dla Polaków stał się bardzo ważny. To, co modne, staje się istotne i Polacy są w stanie zapłacić za to więcej. Wybierają produkty o ciekawym kształcie, nawet jeśli są droższe – mówi Marta Ziobro.
Dużą wagę przywiązują również do pielęgnacji ogrodu i dbają o jego estetyczny wygląd. W tej kwestii priorytetem jest zadbany i odpowiednio przystrzyżony trawnik.
– W kategorii maszyn dostrzegamy zanik najniższej półki cenowej. Przykładem są kosiarki. Polacy wolą zapłacić więcej, np. za kosiarki spalinowe z silnikiem Briggsa, które są lepsze jakościowo. Wymieniają kosiarki nie dlatego, że sprzęt się zużył, ale dlatego, że zmieniły się ich wymagania – przyznaje Marta Ziobro.
Z obserwacji Praktikera wynika, że najczęściej wybierane są produkty ze średniej półki cenowej, gdzie jest największy wybór i dostępność. Widoczny jest jednak wzrost sprzedaży produktów z górnej półki, tzw. premium.
Jak podkreśla Ziobro, klientami segment ogród są nie tylko właściciele domów i ogródków działkowych, lecz także mieszkańcy bloków, którzy tworzą miniogródki na swoich balkonach i tarasach.
– Wiele osób, które mieszkają w blokach, stara się nie rezygnować z takiego miniogródka. Dlatego wybierają płytki tarasowe, które będą stanowiły integralną cześć wystroju balkonu, ciekawe rośliny ogrodowe, różnego rodzaju tuje, które fenomenalnie nam się sprzedają – dodaje Marta Ziobro.
Wiele osób rezygnuje też z mebli w ich tradycyjnej formie. Zamiast krzeseł czy ławy decydują się na plecione pufy, hamaki lub huśtawki.
Czytaj także
- 2024-04-04: Warszawskie ZOO: Powstanie nowa małpiarnia, powiększymy wybieg dla gepardów. Będą też kapibary
- 2024-03-07: Nadmierna ilość sztucznego światła w nocy wpływa negatywnie na całe ekosystemy. Zmienia czas kwitnienia roślin i zmniejsza liczbę owadów zapylających
- 2024-03-07: Michel Moran: Dzień Kobiet to nie jest pamiątka z PRL-u, to jest międzynarodowe święto. Szacunek należy się każdej kobiecie, nie tylko żonie czy mamie
- 2023-07-24: Problemy finansowe i braki kadrowe uderzają w warszawskie zoo. Konieczne wstrzymanie inwestycji i ograniczanie liczby zwierząt
- 2023-05-02: PLICH: Aranżacja ołtarzy i dobór tekstyliów w kościołach to ważna kwestia. Rażą mnie kiepskiej jakości tkaniny i plastikowe wazony, które nijak się mają do polichromii i złoceń
- 2022-10-07: Producenci mebli mierzą się z nawet 50-proc. spadkiem zamówień. Klienci odkładają zakupy ze względu na inflację
- 2022-09-13: Inteligentna doniczka zapewni świeże zioła i warzywa przez cały rok. Parametrami można sterować z poziomu aplikacji
- 2022-08-18: Marcin Tyszka: W telewizji wychodzę na ostrego brutala, ale w rzeczywistości bardzo kocham przyrodę. Z moją miłością do roślin jeszcze nikt nie wygrał
- 2022-07-18: Doda: Po wielu latach grania muzyki rockowej i po różnych upadkach, wzlotach i problemach prywatnych odnalazłam się w muzyce dance’owej
- 2022-02-15: Robert Kochanek: W moim ogrodzie uciekam od świata, oddycham świeżym powietrzem i ładuję akumulatory [AUDIO]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.